Američka kafeterija Starbucks objavila je kvartalne prihode ispod očekivanja, nakon što je došlo do usporavanja prometa na američkom tržištu koje nisu nadomestile više cene i nastavak oporavka kineskog tržišta.
Prihod u fiskalnom trećem kvartalu skočio je 12,9 odsto na 9,2 milijarde dolara i bio je neznatno ispod očekivanja od 9,28 milijardi dolara.
Prilagođena dobit po akciji (EPS) od 1,00 dolara skočila je 19 odsto i bila je iznad očekivanja od 0,95 dolara. Prilagođena operativna margina porasla je pola procentnog poena na 17,4 odsto, zahvaljujući poboljšanoj produktivnosti i višim cenama.
Prodaja u postojećim radnjama porasla je 10 procenata, ispod konsenzusa od 11,0 odsto. Prosečan račun bio je veći za četiri procenta, dok je broj transakcija povećan za pet odsto.
Samo američko tržište registrovalo je rast prodaje u postojećim radnjama od sedam odsto (konsenzus 8,1 odsto), i to pre svega zahvaljujući povećanju cena od šest odsto dok je broj transakcija porastao tek jedan odsto. Operativna margina na ovom glavnom tržištu pala je sa prošlogodišnjih 22,0 na 21,7 odsto.
Broj članova američkog programa lojalnosti porastao je 15 odsto na godišnjem nivou na 31,4 miliona.
Prodaja u Kini se oporavlja nakon ukidanja pandemijskih mera
Međunarodna uporediva prodaja porasla je 24 odsto (konsenzus 24,2 odsto), i to pre svega zahvaljujući nastavku oporavka kineskog tržišta koje je donelo rast prodaje od 46 odsto, iznad konsenzusa od 42 odsto.
Uprava kompanije očekuje rast EPS-a u fiskalnoj godini u rasponu 16-17 procenata u odnosu na raniju prognozu donjeg praga dugoročnog targeta 15-20 odsto. Kompanija je zadržala očekivanja rasta prihoda od 10-12 odsto.
Akcije Starbucks-a zabeležile su rast na jučerašnjem trgovanju od 0,9 odsto na 102,1 dolar, dok od početka godine registruju skroman plus od oko tri odsto.
Izvor: Bloomberg, Starbucks, Momentum