Nemački online trgovac odećom i obućom, Zalando, objavio je kvartalne rezultate poslovanja neznatno iznad očekivanja, zadržavši poslovne izglede za 2025. godinu.
Kompanija je u periodu jul-septembar zabeležila rast bruto prometa trgovačke robe (GMV) za 21,6 odsto na 4,2 milijarde evra, u velikoj meri usled konsolidovanja rezultata nedavno preuzete maloprodajne platforme AboutYou. Ovaj događaj je bio i glavni razlog velikog skoka prihoda od 26,5 odsto na 3,0 milijarde dolara.
Zalando – nastavljen oporavak profitabilnosti (operativna margina)

Ne računajući ovo preuzimanje, GMV i prihodi bi u trećem kvartalu zabeležili stope rasta od 6,7 odnosno 7,5 odsto, respektivno.
U ukupnim prihodima dominatan je ostao B2C segment koji je zabeležio rast od 27,9 odsto na 2,8 milijardi evra, dok je B2B segment, koji uključuje logistiku i softverske usluge prema drugim maloprodajama, porastao 15,6 odsto na 277,1 milion evra.
U B2C segmentu kompanija je objavila da je potpisala petogodišnji ugovor sa Nemačkim fudbalskim savezom (DFB) koji ima više od osam miliona članova i koji će prema navodima uprave „podstaći sportski segment koji na tržištu jedna od brže rastućih kategorija sa dvocifrenom stopom rasta“. Uprava kompanije je navela da premda potrošnja u segmentu mode i garderobe „prilično stagnira“, online kanali su dobili na ubrzanju u proteklim kvartalima.
Kada je reč o B2B segmentu, Zalando je objavio da je proširio saradnju sa velikim klijentima, uključujući i britansku kompaniju Marks & Spencer, za koju sada pokriva izvršenje porudžbina za celokupno online poslovanje tog brenda u kontinentalnom delu Evrope.
Kompanija je u kvartalu povećala broj aktivnih klijenata na 61,4 miliona, u odnosu na 50,3 miliona prošle godine (takođe efekat preuzimnja), uz neznatan rast prosečnog računa na 61,8 evra.
Kada je profitabilnost u pitanju, prilagođeni operativni profit je dostigao 96,3 miliona evra u odnosu na prošlogodišnjih 92,7 miliona evra, dok je prilagođena operativna margina pala sa 3,9 na 3,2 odsto. Bruto margina je oslabila na 39,6 odsto sa prošlogodišnjih 40,7 odsto, usled povećanih troškova marketinga u B2C segmentu i nižih margina preuzete platforme, što je delimično neutralisano efikasnošću B2B segmenta. Kompanija i dalje cilja srednjoročnu bruto marginu od oko 40 odsto.
Uprava kompanije je potvrdila ranije data očekivanja rasta prihoda i GMV-a u rasponu 4-7 odsto i ostvarenje prilagođenog EBIT-a u rasponu 550-600 miliona evra. Računajući i efekte preuzimanja, rast GMV-a se očekuje u rasponu 12-15 odsto odnosno prihoda od 14-17 odsto.
Akcije Zalanda po objavi rezultata skočile su 10 procenata da bi potom neutralisale veći deo. Trenutno se ovim hartijama trguje na 23,5 evra uz očekivani PE racio od 15,6x.
Izvor: MarketScreener, Zalando, Momentum