Nemački proizvođač sportske odeće i obuće, Adidas, smanjio je očekivanja za 2022. godinu pozivajući se na slabiji učinak na kineskom tržištu, manju tražnju na glavnim zapadnim tržištima i jednokratni trošak koji se odnosi na napuštanje ruskog tržišta.
Sada se očekuje rast prodaje u 2022. godini na nivou srednjih jednocifrenih stopa umesto ranije najavljene srednje do visoke jednocifrene stope.
Operativna margina se očekuje na nivou od četiri odsto umesto ranije najavljenih sedam odsto, a bruto margina oko 47,5 odsto (ranije 49,0 odsto). Ovi novi poslovni izgledi reflektuju jednokratni uticaj na neto profit od 500 miliona evra koji se odnose na izlazak sa ruskog tržišta. Sada se neto profit u 2022. očekuje na nivou od 500 miliona evra umesto ranije najavljenih 1,3 milijarde evra.
Kinesko tržište u trećem tromesečju je palo dvocifrenim stopama mimo kursnih razlika usled nastavka pandemijskih mera, kao i zbog značajnog povlačenja zaliha. U prvoj polovini godine prihodi u Kini su pali skoro 35 odsto mimo kursnih razlika.
Prihod u kvartalu porastao je 11 odsto na 6,41 milijardu evra (rast od četiri odsto mimo kursnih razlika) uz bruto marginu od 49,1 odsto u odnosu na 50,1 odsto prošle godine. Neto dobit iz stalnog poslovanja iznosila je 179 miliona evra pre svega usled jednokratnih troškova od oko 300 miliona evra.
Akcije Adidasa u produženom trogvanju pale su skoro pet odsto na 109,2 evra, dok od početka godine registruju minus od 56,9 procenata.
Izvor: Reuters, Momentum