Američka softverska kompanija, Adobe, dala je skromne izglede poslovanja u tekućem kvartalu uprkos skorašnjem fokusu kompanije na monetizaciju novih funkcija baziranih na generativnoj veštačkoj inteligenciji (AI).
Prihod u tekućem fiskalnom kvartalu koji se završava u maju očekuje se u rasponu 5,77-5,82 milijarde dolara, što je na sredini raspona neznatno ispod konsenzusa od 5,80 milijardi dolara. Prilagođena dobit po akciji (EPS) se očekuje u rasponu 4,95-5,00 dolara, ispod konsenzusa od pet dolara.
Adobe predstavlja vodećeg proizvođača softvera za kreativne profesionalce, a u proteklom periodu je integrisao AI model, Firefly, u svoje najpopularnije aplikacije kao što su Photoshop i Premiere. Najveći rizik po kompaniju je pojava konkurencije usled sve masovnije AI primene, dok uprava očekuje da će proizvodi sa ugradnjom AI funkcija postati još unikatniji i lukrativniji. Tokom kvartala, Adobe je objavio da će zaračunavati pola dolara po AI-generisanom videu, ali i najavio povećanje cene za neke od svojih aplikacija.
Digital Media nastavlja sa dvocifrenim stopama rasta prihoda

Izvor: Adobe
U prvom fiskalnom tromesečju prihod kompanije je porastao 10,2 odsto na 5,71 milijardu dolara, što je bilo iznad konsenzusa od 5,66 milijarde dolara.
Prihod u segmentu Digital Media porastao je 10,8 odsto na 4,23 milijarde dolara, dok je segment Digital Experience zabeležio rast od 9,4 odsto na 1,41 milijardu dolara. Godišnji stalni prihod u ključnom segmentu Digital Media iznosio je 17,63 milijarde dolara, što je predstavlja stopu rasta od 12,6 procenata.
Godišnji stalni prihod Adobe AI usluga, poput Acrobat AI asistenta, dostigao je 125 miliona dolara na kraju kvartalu, a uprava očekuje da će se ova realizacija duplirati do kraja fiskalne 2025. godine.
Prilagođeni EPS u kvartalu porastao je 13,4 odsto na 5,08 dolara i bio je iznad konsenzusa od 4,97 dolara.
Kompanija je saopštila da će ubuduće promeniti način na koji izveštava o stalnim prihodima i ove podatke će objaviti u dve grupe – „poslovni profesionalci i potrošači“ i „kreativni i marketing profesionalci“.
Uprava kompanije je potvrdila u decembru postavljene finansijske ciljeve za tekuću godinu – prihod u rasponu 23,3-23,6 milijardi dolara (konsenzus 23,51 milijarda dolara) i prilagođeni EPS od 20,20-20,50 dolara (konsenzus 20,39 dolara).
Adobe će sledeće sedmice održati događaj na kojem će uprava kompanije dati dodatne dugoročne finansijske informacije i više detalja u vezi sa AI strategijom.
Akcije Adobe-a pale su na jučerašnjem trgovanju 13,9 odsto na 377,8 dolara, dok su u poslednjih godinu dana u minusu od oko 34 odsto.
Izvor: Bloomberg, Adobe, Momentum