Američka softverska kompanija, Adobe, objavila je kvartalne rezultate iznad očekivanja i povećala poslovne izglede drugi put u godini, ali su investitori ostali skeptični u pogledu rasta kompanije u više nego konkurentnom okruženju zasnovanom na veštačkoj inteligenciji (AI).
Kvartalima unazad investitori očekuju od kompanije veći prodor na polju monetizacije AI ulaganja s obzirom na narastajuću konkurenciju javnih AI alata koji omogućavaju editovanje i generisanje slika. Manje kompanije, kao što su Canva i Figma, dobijaju sve veći tržišni udeo, dok veliki oglašivači poput Mete ubrzano integrišu AI u svoje poslovanje.
U trećem fiskalnom tromesečju, AI-first godišnji prihod od pretplate premašio je 250 miliona dolara, što je prema inicijalnom cilju kompanije trebalo da se dostigne do kraja godine. Novi proizvod Firefly i druge generativne AI usluge najviše su doprinele rasta, kao i novi klijenti koji su spremni dodatno da plate kako bi koristili nove AI usluge. Iz kompanije su naveli da su uspeli da integrišu AI mnogo dublje u osnovne aplikacije što je vodilo ka tome da više kreativnih profesionalaca traži premium ponudu kako bi koristili ove usluge.
Digital Media nastavio sa dvocifrenim stopama rasta prihoda
Prihod u prošlom tromesečju porastao je 10,7 odsto na 5,99 milijardi dolara, iznad konsenzusa od 5,92 milijarde dolara. Prihod od pretplate bio je glavni pokretač rasta sa stopom od 12 odsto, dok je segment Adobe-ovih proizvoda i usluga koji nosi znatno manju realizaciju zabeležio pad.
Prihod u segmentu Digital Media porastao je 11,6 odsto na 4,46 milijardi dolara, dok je segment Digital Experience zabeležio rast od 9,3 odsto na 1,48 milijardi dolara.
Kompanija je u periodu ostvarila profit od 1,77 milijardi dolara odnosno 4,18 dolara po akciji, dok je prilagođena dobit po akciji (EPS) iznosila 5,31 dolara, iznad konsenzusa od 5,18 dolara.
U tekućem tromesečju uprava očekuje prihod od 6,08-6,13 milijardi dolara (konsenzus 6,08 milijardi dolara) i prilagođeni EPS od 5,35-5,40 dolara.
Na nivou godine, uprava je podigla očekivanja i sada očekuje godišnji prihod u rasponu 23,65-23,70 milijardi dolara u odnosu na raniju prognozu pd 23,50-23,60 milijardi dolara. Prilagođeni EPS se očekuje u rasponu 20,80-20,85 dolara u odnosu na ranije projektovanih 20,50-20,70 dolara.
Akcije Adobe-а nakon inicijalnog rasta po objavi rezultata neznatno su oslabile na 349,4 dolara, dok su u 2025. godini u minusu oko 21 odsto. Akcijama se trguje na PE raciju od 16,9x na bazi očekivanih rezultata u tekućoj godini.
Izvor: WSJ, Adobe, Momentum