Američka softverska kompanija Adobe (ADBE) zabeležila je oštar pad vrednosti u danu u kojem je objavila mešovite poslovne rezultate i najavila veliko preuzimanje vredno 20 milijardi dolara.
Prihod kompanije u fiskalnom trećem tromesečju (jun-avgust) porastao je 12,7 odsto na 4,43 milijarde dolara, što je bilo neznatno ispod konsenzusa od 4,44 milijarde dolara. Prilagođena dobit po akciji (EPS) dostigla je 3,40 dolara, iznad očekivanja od 3,34 dolara.
Segment Digital Media doprineo je ukupnom prihodu sa 3,23 milijarde dolara, dok je na kvartalnom nivou godišnji predvidljivi prihod (pretplata) segmenta povećan za 449 miliona dolara na ukupno 13,40 milijarde dolara. Segment koji obuhvata marketinške i softverske alate (Digital Experience) koji se koriste za analitiku porastao je za 14 odsto na rekordnih 1,12 milijardi dolara, dok je prihod od pretplate u segmentu zabeležio identičan rast sa realizacijom od 981 milion dolara.
U tekućem kvartalu uprava Adobe-a očekuje prihode od 4,52 milijarde dolara, ispod konsenzusa od 4,60 milijardi dolara i prilagođeni EPS od 3,50 dolara što je neznatno preko konsenzusa od 3,47 dolara.
Kompanija je obelodanila preuzimanje dizajnerske platforme Figma za 20 milijardi dolara, koje bi bilo ravnopravno finansirano gotovinom i akcijama. Uprava je saopštila da očekuje da Figma počne da daje doprinos profitu u trećoj godini nakon što se posao okonča, što sugeriše negativan uticaj na profitabilnost u naredne dve godine. Figma je specijalizovana za razvoj softvera za grupno editovanje koji omogućava zaposlenima da zajedno koriste digitalne alate na različitim vrstama projekata.
Akcije kompanije na ovu najavu pale su skoro 17 procenata na 309,1 dolar, dok od početka godine registruju minus od 45,5 odsto.
Izvor: Bloomberg, Momentum