Američka softverska kompanija Adobe pretrpela je oštar pad akcija nakon što je kompanija objavila prognozu poslovanja ispod očekivanja koja je naglasila zabrinutost ulagača da se ulaganja u aplikacije zasnovane na veštačkoj inteligenciji (AI) možda neće vraćati tako brzo kao što je očekivano.

Adobe je poznat po softveru za kreativne profesionalce, a u poslednje vreme dodaje funkcije generativne AI (Firefly) u svoje aplikacije kao što je Photoshop. Kompanija je tokom godišnje korisničke konferencije u oktobru predstavila AI alat za kreiranje video zapisa, koji je integrisan u aplikaciju za editovanje Premiere i postepeno će biti dostupan široj javnosti.

Očekuje se da kompanija uskoro uvede „skuplju Firefly funkciju“, koja uključuje video modele, dok investitori i dalje strahuju da bi kompanija mogla naići na veliku konkurenciju u vidu startapa zasnovanih na AI, kao što su OpenAI i Runway.

Digital Media nastavlja sa dvocifrenim stopama rasta prihoda

Kompanija je u fiskalnom četvrtom tromesečju ostvarila rast prihoda od 11,1 odsto na 5,61 milijardu dolara što je bilo iznad konsenzusa od 5,54 milijarde dolara.

Jedinica koja uključuje kreativni softver i softver za obradu dokumenata, Digital Media, zabeležila je rast prihoda od 12 odsto na 4,15 milijardi dolara. Adobe je fiskalni kvartal završio sa godišnjim stalnim prihodom u segmentu Digital Media od 17,3 milijarde dolara, što je bilo neznatno iznad očekivanja tržišta.

Segment poslovanja Digital Experience, koji uključuje softver za marketing i analitiku, zabeležio je rast prihoda od 10 odsto na 1,4 milijarde dolara.

Prilagođena dobit po akciji (EPS) od 4,81 dolar bila je iznad konsenzusa od 4,67 dolara. Na nivou čitave godine ostvaren je rast prilagođenog EPS-a od oko 15 odsto na 18,42 dolara što na trenutnoj ceni daje PE racio od 25,8x.

U tekućoj fiskalnoj godini koja se završava u novembru kompanija očekuje prihod u rasponu 23,30-23,55 milijardi dolara, što implicira stopu rasta od 9-10 odsto, ispod konsenzusa od 23,80 milijardi dolara. Od toga očekuje se da segment Digital Media ostvari prihod od 17,25-17,40 milijardi dolara uz stopu rasta godišnjeg stalnog prihoda od 11,0 odsto.

Prilagođeni EPS u tekućoj fiskalnoj godini očekuje se u rasponu 20,20-20,50 dolara, takođe ispod konsenzusa od 20,53 dolara.

Akcije Adobe-a pale su nakon objave 13,7 odsto na 474,6 dolara, dok su od početka godine oslabile za petinu.

Izvor: Bloomberg, Adobe, Momentum