Američka platforma za iznajmljivanje smeštaja, Airbnb, objavila je kvartalne rezultate poslovanja iznad očekivanja, ali i najavila slabiji rast u tekućem periodu usled visoke prošlogodišnje osnove.
Prihod u periodu oktobar-decembar skočio je 17 odsto na 2,22 milijarde dolara, iznad konsenzusa od 2,16 milijardi dolara.
Broj rezervisanih noćenja i usluga lokalnih vodiča porastao je 12 odsto na 98,8 miliona takođe iznad očekivanih 11 odsto. Bruto vrednost rezervacija u kvartalu (zarada domaćina, provizije, troškovi čišćenja, porezi) porasla je 15 odsto na 15,5 milijardi dolara iznad konsenzusa od 15,19 milijardi dolara. Kompanija je saopštila da je rezultat podržan blagim povećanjem prosečnih cena noćenja od oko tri odsto i pozitivnim kursnim razlikama.
Airbnb je u novembru upozorio da je početkom poslednjeg tromesečja uočio „veću volatilnost“ na globalnom nivou, usled ekonomskih i geopolitičkih pitanja, ali su se do kraja godine rezervacije ubrzale „posebno među korisnicima koji su prvi put na platformi“.
Kompanija u 4Q ostvarila blagi rast prosečne cene noćenja (u USD)
Posmatrano po regionima, azijsko-pacifičko tržište je nastavilo da se oporavlja posle pandemije sa rastom rezervacija od 22 odsto, dok je sličnu stopu registrovala i Južna Amerika. Brazil je broj noćenja duplirao u odnosu na isti period 2019. godine, a kompanija planira širenje ponude na zemlje kao što su Švajcarska, Belgija i Holandija. Velika očekivanja uprava ima od Olimpijskih igara u Parizu gde je već sada dupliran broj rezervacija tokom leta u odnosu na prošlu godinu.
Kompanija je u kvartalu pretrpela neto gubitak od 349 miliona dolara, nakon što je u decembru regulisala spor sa poreskom upravom Italije što je vodilo rezervisanjima od oko milijardu dolara. Isključujući ovu jednokratnu stavku neto dobit bi iznosila 489 miliona dolara u odnosu na 319 miliona dolara prethodne godine.
Iz uprave su napomenuli da je kompanija, nakon nekoliko godina prilagođavanja promenama u trendovima putovanja, spremna da se „proširi izvan osnovnog poslovanja i reinovira Airbnb“, ali da će to biti „postepen, višegodišnji put“, te da će više detalja biti obelodanjeno do kraja godine. Novi projekti bi mogli uključiti dalju integraciju veštačke inteligencije i usluge treće strane u proizvode kompanije koji će omogućiti personalizovane preporuke za putovanja i bolje korisničko iskustvo za domaćine.
Uprava kompanije u tekućem kvartalu očekuje prihod u rasponu 2,03-2,07 milijardi dolara, iznad konsenzusa od 2,02 milijarde dolara. Očekivani broj rezervisanih noćenja i usluga lokalnih vodiča bi mogao da uspori u odnosu na četvrto tromesečje, pre svega usled snažnog rasta prošle godine nakon ukidanja pandemijskih mera na azijskom tržištu.
Kompanija, koja je inicijalnu ponudu akcija (IPO) sprovela u godini pandemije, najavila je i novi program sticanja sopstvenih akcija vredan šest milijardi dolara.
Akcije Airbnb-a pale su na jučerašnjem trgovanju 1,7 odsto na 148,2 dolara, a u poslednjih godinu dana beleže rast od oko 23 odsto.
Izvor: Bloomberg, Momentum