Kineska kompanija specijalizovana za e-trgovinu, Alibaba, objavila je kvartalne rezultate poslovanja za fiskalni treći kvartal koji nisu impresionirali investitore, niti ih je odobrovoljio najavljeni pojačani program sticanja sopstvenih akcija.
Prihod u fiskalnom trećem kvartalu porastao je pet odsto na 260,3 milijardi juana i bio je neznatno iznad očekivanja, ali daleko od dana kompanijske slave. Neto profit je pao 77 procenata na 10,7 milijardi juana, pre svega usled jednokratnih faktora vezanih za vrednovanje ulaganja i otpisa nematerijalne imovine u pojedinim zavisnim preduzećima.
Prihod iz trgovačkog biznisa na kineskom tržištu porastao je svega dva odsto na nepunih 129,1 milijardi juana, nakon rasta od četiri odsto u prethodnom tromesečju. U okviru segmenta, profitabilni CRM podsegment koji obuhvata marketinške usluge, zabeležio je stagnaciju na 92,1 milijardu juana. Ipak, kompanija je uspela u trgovačkom biznisu da ostvari blaži pad margine od očekivanja, što sugeriše da neće žrtvovati profit u borbi sa rastućom konkurencijom. Prilagođena EBITA u segmentu porasla je jedan posto, dva procentna poena bolje od očekivanja uprkos slabijim prihodima od konsenzusa.
Alibaba sa najnižom stopom rasta poslovanja u poslednja tri kvartala
Prihod na međunarodnom tržištu koje je ostalo najsvetlija tačka ukupnog biznisa porastao je 44 odsto na 28,5 milijardi juana, dok je logistička divizija Cainiao zabeležila rast prihoda od 24 odsto na 28,5 milijardi juana.
Cloud biznis se zadržao na niskim jednocifrenim stopama rasta. U periodu oktobar-decembar prihod u ovom segmentu poslovanja koji je kompanija planirala da listira putem inicijalne ponude akcija (IPO), pa odustala, porastao je tri odsto na 28,1 milijardu juana.
Alibaba je odustao i od skorog listiranja lanca bakalnica Freshippo i logističke firme Cainiao usled činjenice da uslovi na tržištu onemogućavaju postizanje fer vrednosti ovih biznisa. Prema rečima uprave, kompanija se fokusira na prodaju biznisa van osnovnog poslovnog područja, a mediji su spekulisali da su u pitanju lanac robnih kuća InTime i druge maloprodajne fizičke operacije. Kompanija je potvrdila dualni fokus, na e-trgovinu i cloud usluge.
Uprava Alibabe pojačala je program sticanja sopstvenih akcija koji inače slovi među najjače na tržištu (oko 9,5 milijardi dolara prošle godine) za 25 milijardi dolara. Cilj kompanije je da u naredne tri godine otkupi tri odsto akcija godišnje, što predstavlja trošak od oko 12 milijardi dolara godišnje.
Akcije Alibabe pale su na jučerašnjem trgovanju skoro šest odsto na 73,6 dolara, dok u poslednjih godinu dana beleže minus od 26 odsto.
Izvor: Bloomberg, Momentum