Kineska kompanija specijalizovana za e-trgovinu, Alibaba, objavila je kvartalne rezultate poslovanja koji su pokazali najveći rast prihoda u poslednje skoro dve godine.
Alibaba je u periodu april-jun zabeležio rast prihoda od 14 odsto na 234,16 milijardi juanara, što je bilo iznad konsenzusa od 224,92 milijarde juana.
Neto profit je skočio 51 odsto na 34,33 milijarde juana, iznad konsenzusa od 28,66 milijardi juana, dok je prilagođeni EBITDA porastao 27 odsto na 52,1 milijardu juara, uz rast margine na 22 sa prošlogodišnjih 20 odsto.
Prihod iz trgovačkog biznisa na kineskom maloprodajnom tržištu porastao je 12 odsto na nepunih 115 milijardi juana, a u okviru njega profitabilni CRM segment koji obuhvata marketinške usluge, nakon nekoliko kvartala pada, vratio se rastu stopom od 10 odsto. Broj dnevno aktivnih korisnika Taobao aplikacije porastao je u junu 6,5 odsto, dok je julu ovaj rast ubrzao na sedam procenata.
Alibaba prekinuo niz minornih stopa rasta prihoda
Sve veća orijentacija kompanije ka međunarodnim tržištima počela je da daje rezultate, pa je ovaj segment poslovanja registrovao rast od 60 procenata na 17,14 milijardi juana. To je doprinelo i uspehu logističke divizije Cainiao koja je zabeležila rast prihoda od 34 odsto na 23,16 milijardi juana.
Cloud poslovanje Alibabe registrovalo je rast od četiri odsto na 25,12 milijardi juana, a iako znatno bolji rezultat nego u prethodnom tromesečju, bio je pod pritiskom usled slabijih prihoda velikih klijenata, ali i smanjene potrebe za obavljanjem poslova i obrazovanja na daljinu koji su dominirali u prošlogodišnjem uporednom periodu.
Kompanija je izvestila da ovaj segment poslovanja beleži „snažnu tražnju“ za uvežbavanje modela veštačke inteligencije i srodnih usluga. „Verujemo da je prilika za rast koju pokreću usluge veštačke inteligencije tek počela i da tehnološka revolucija koju je izgradila veštačka inteligencija nije kratkoročna šansa već početak nove ere“, naveli su iz uprave kompanije i istakli planove za dalje ulaganje u razvoj veštačke inteligencije i poslovne prilike.
Alibaba je ranije tokom godine naveo da nastoji da reorganizuje kompaniju u holding sa šest jedinica, a cloud segment poslovanja se nalazi među prvima koji će biti odvojen i tržišno vrednovan. Očekuje se da bi u periodu kraćem od godinu dana na tržište putem inicijalne ponude akcija mogli da se pojave lanac bakalnica Freshippo i logistički biznis Cainiao.
Akcije Alibabe na Njujorškoj berzi skočile su juče 4,6 odsto na 99,2 dolara, dok od početka godine registruju rast od 12,6 odsto.
Izvor: CNBC, Alibaba, Momentum