Alati za kupovinu koje pokreće veštačka inteligencija (AI) pomogli su da se podstakne rast američke oniline potrošnje na „Crni petak“, s obzirom da su kupci zaobilazili prepune prodavnice koristeći se četbotovima kako bi uporedili cene i obezbedili popuste usled zabrinutosti zbog poskupljenja zbog viših carina.

Američki kupci potrošili su rekordnih 11,8 milijardi dolara u online kupovini, što je porast od 9,1 odsto u odnosu na 2024. godinu, prema podacima Adobe Analytics-a, koji prati milijardu poseta koje kupci ostvare na veb lokacijama za online maloprodaju.

Sezona praznične kupovine dolazi u jeku stegnutih budžeta, nezaposlenosti koja je na četvorogodišnjem maksimumu, pada poverenja potrošača u SAD na sedmomesečni minimum i cena zbog kojih kupci paze na svaki dolar.

S druge strane, Mastercard SpendingPulse je pokazao da je e-trgovina na „Crni petak“ zabeležila skok od 10,4 odsto, dok je u prodavnicima ostvaren znatno umereniji rast od 1,7 odsto.

Salesforce, čiji podaci uključuju i nediskrecione artikle kao što su namirnice, izvestio je da su američki potrošači potrošili 18 milijardi dolara na online kupovine za „Crni petak“, što je rast od tri odsto u odnosu na prošlu godinu, pri čemu je luksuzna roba bila najpopularnija kategorija.

Iako su američki potrošači potrošili ove godine više u poređenju sa prošlom, rast cena je omeo online tražnju, prema Salesforce-u, pri čemu su kupci kupovali manje artikala u poređenju sa prošlom godinom.

Stopa popusta je takođe ostala nepromenjena u poređenju sa 2024. godinom, pri čemu je AI pomagala kupcima da otkriju najbolje ponude, dok je povećanje cena usled rasta troškova otežalo prodavcima davanje većih popusta.

Obim porudžbina je opao za jedan odsto, dok su prosečne prodajne cene porasle za sedam odsto. Potrošači su takođe kupovali manje artikala prilikom naplate, pri čemu je broj jedinica po transakciji pao za dva odsto u poređenju sa prethodnom godinom, naveo je Salesforce.

Porast potrošnje priprema teren za još veći „Sajber ponedeljak“, za koji se predviđa da će generisati  prodaju od 14,2 milijarde dolara, što bi bilo 6,3 odsto više u odnosu na prethodnu godinu, naveo je Adobe. Očekuje se da će elektronika imati najveće popuste na „Sajber ponedeljak“, dostižući 30 odsto sniženja u odnosu na kataloške cene, zajedno sa jakim ponudama za odeću i računare, rekao je Adobe.

Izvor: Reuters, Momentum