Kompanija American Express objavila je mešovite kvartalne rezultate poslovanja i smanjila izglede u pogledu godišnjeg rasta prihoda u očekivanju poboljšanja ekonomskih uslova koji bi omogućili jaču potrošnju.

Kompanija sada očekuje da će prihodi u tekućoj godini rasti stopom od oko devet procenata u odnosu na ranije prognozirani raspon 9-11 odsto, nakon što su prihodi u trećem tromesečju porasli 8,2 odsto na 16,6 milijardi dolara, što je bilo neznatno ispod očekivanja.

Diskontni prihodi su porasli četiri odsto na 8,8 milijardi dolara, neto prihod od kamata je bio veći za 16 odsto i iznosio je 4,0 milijarde dolara, dok su neto provizije po karticama skočile 18 odsto na 2,2 milijarde dolara.

Uprava kompanije je u razgovoru sa analitičarima saopštila da je rast prihoda od 10 procenata „prava aspiracija“ kojoj treba težiti, ali da je potrebno da privreda ojača i da se popravi potrošnja kako bi se to i postiglo.

Troškovi po kreditnim gubicima i dalje pod kontrolom (u milionima USD)

Izvor: AmEx

Prilagođena dobit po akciji (EPS) od 3,49 dolara bila je iznad konsenzusa od 3,29 dolara, dok je neto profit od 2,5 milijardi dolara porastao dva odsto i takođe je potukao očekivanja.

Ukupni troškovi porasli su devet odsto na 12,1 milijardu dolara, nakon što je kompanija nastavila da ulaže u marketing (rast troškova od 19 odsto), što je bilo ispod konsenzusa od 12,7 milijardi dolara, zahvaljujući finansijskoj disciplini u pogledu operativnih troškova.

Zahvaljujući tome, kompanija sada očekuje godišnji EPS u rasponu 13,75-14,05 dolara u odnosu na raniju prognozu 13,30-13,80 dolara.

Troškovi po kreditnim gubicima porasli su u kvartalu na 1,4 milijarde dolara nakon što su otpisi povećani nešto više od očekivanja, ali je kompanija rezervisanja zadržala na niskom nivou u odnosu na konkurenciju zahvaljujući orijentaciji na platežnije potrošače.

Ukupan obim prometa u mreži porastao je šest odsto, koliko je porastao i segment pojedinačnih potrošača u kojem su prednjačili milenijalci i generacija Z (rast od 12 odsto). Segment poslovnih korisnika doneo je rast od jedan odsto, dok je međunarodni segment rastao stopom od 13 odsto.

Akcije kompanije koje su pred objavu rezultata dostigle istorijski maksimum, izgubile su za dva dana više od pet procenata. Uprkos ovoj korekciji AmEx od početka godine beleži rast od oko 45 procenata.

Izvor: Reuters, AmEx, Momentum