Najveća svetska kompanija i proizvođač iPhone-a, Apple, objavio je kvartalne rezultate iznad očekivanja usled bolje prodaje telefona, ali je ukupna prodaja pala drugi kvartal zaredom.
Prihod u fiskalnom drugom kvartalu oslabio je 2,5 odsto na 94,8 milijardi dolara, ali je bio iznad konsenzusa od 92,8 milijardi dolara.
Prihod od prodaje iPhone-a porastao je dva odsto na 51,3 milijardu dolara i bio je iznad konsenzusa od 48,8 milijardi dolara. Rast poslovanja u ovom segmentu došao je uprkos padu industrije pametnih telefona od skoro 15 odsto u periodu januar-mart.
Prodaja Mac kompjutera pala je 31 odsto na 7,17 milijardi dolara (konsenzus 7,8 milijardi dolara), dok je iPad doneo prihod slabiji za 13 odsto od 6,67 milijardi dolara (konsenzus 6,69 milijardi dolara). Slabiju prodaju Mac-ova uprava je ranije najavila usled snažnog prošlogodišnjeg kvartala kome su doprineli i dalje dobra prodaja PC-ija i lansiranje novih modela M1 MacBook Pro.
Ostali proizvodi, koji obuhvataju prodaju Apple Watch-a, slušalica, zvučnika, dostigli su prihod od 8,76 milijardi dolara, što je bilo iznad očekivanja od 8,43 milijarde dolara.
Segment poslovanja koji ima najveću profitnu marginu, usluge, porastao je 5,5 odsto na 20,91 milijardu dolara i bio je neznatno ispod očekivanja. Prodaja usluga poput Apple TV+, Apple Music, Apple Arcade dostigla je novi rekordni nivo kao i broj aktivnih korisnika uređaja.
Apple-ove usluge su ponovo dostigle rekordan kvartalni prihod
Posmatrano po tržištima, Apple je zabeležio pad prodaje na američkom tržištu od 7,6 odsto, evropsko tržište je poraslo 2,8 odsto, dok je prodaja na kinskom tržištu bila slabija za 2,9 odsto, uprkos ukidanju pandemijskih mera krajem prošle godine.
Apple je u kvartalu objavio bruto marginu od 44,3 odsto u odnosu na očekivanje od 44,1 odsto, dok je dobit po akciji (EPS) bila na prošlogodišnjem nivou od 1,52 dolara, ali iznad konsenzusa od 1,42 dolara.
Kompanija je još od početka pandemije prestala da daje finansijska očekivanja za budući period, premda je iz uprave poručeno da bi prodaja u tekućem kvartalu mogla da oslabi tri procenta, uz pretpostavku da se trenutni makroekonomski uslovi ne pogoršaju.
Kompanija je povećala kvartalnu dividendu za 4,3 odsto na 0,24 dolara po akciji (prinos 0,6 odsto), a takođe je najavila dodatni program kupovine sopstvenih akcija od 90 milijardi dolara.
Akcije Apple-a u pred-trgovanju beleže rast od 2,2 odsto na 169,5 dolara i nalaze se sedam odsto ispod istorijskog maksimuma s početka 2022. godine.
Izvor: CNBC, Apple, Momentum