Kineski pretraživač, Baidu, objavio je niže kvartalne prihoda usled nastavka slabog učinka na marketinškom polju, ali je profit kompanije bio bolji od očekivanja.

Prihod u drugom tromesečju pao je 3,6 odsto na 32,7 milijarde juana (4,55 milijardi dolara), što je bilo u skladu sa očekivanjima tržišta.

Iz kompanije su naveli da je AI cloud biznis nastavio ekspanziju, uz snažne stope rasta poslovanja, što je delimično neutralisalo kratkoročni pritisak na online marketinške prihode.

Prihodi u glavnom poslovnom segmentu pali su 1,6 odsto, pre svega usled pada online marketinških prihoda od 15 procenata. Prihod u video-striming servisu iQIYI je oslabio za 11 odsto.

Neto profit skočio je 33 odsto na 7,32 milijarde juana, što je bilo daleko iznad konsenzusa od 3,66 milijarde juana.

Kvartalni izveštaj odražava izazove sa kompanija se kompanija suočava kako bi pronašla nove pokretače rasta usled pada reklamnih prihoda. Baidu se diversifikovao na polja poslovanja kao što su autonomna vozila, cloud poslovanje i veštačka inteligencija (AI), gde je Ernie Bot postao jedan od najpopularnijih kineskih četbotova.

U narednim mesecima očekuje da se će kineska kompanija predstaviti novu verziju osnovnog modela, nazvanu Ernie 5.0. Do kraja tekućeg meseca očekuje se pokretanje novog modela zaključivanja, sposobnog da obavlja složenije zadatke, kako je ranije najavljeno.

Baidu takođe nastoji da napravi prodor na tržištu robo-taksija, udruživši se sa Lyft-om u Evropi kako bi rasporedio svoje Apollo Go automobile, dok sa Uberom planira da udruženo omogući autonomnu vožnju na tržištima Azije i Bliskog Istoka.

Na polju reklamnih prihoda analitičari i dalje vide slabe šanse za preokret. Nastojanja kompanije da monetizuje AI baziranu pretragu, prema mišljenju većine analitičara, zahtevaće više vremena nego što se inicijalno smatralo.

Akcije Baidua na američkom tržištu na početku trgovanja beleže pad od 1,4 odsto na 87,8 dolara, dok su u tekućoj godini u plusu od oko četiri odsto.

Izvor: WSJ, Momentum