Američki proizvođač gaziranih napitaka, Coca-Cola, objavio je rezultate poslovanja za prvi kvartal koji su bili iznad očekivanja nakon što je kompanija nastavila da povećava cene, a kineski biznis zabeležio oporavak nakon ukidanja pandemijskih mera.
Prihod u periodu januar-mart skočio je pet odsto na 11,0 milijardi dolara, iznad konsenzusa od 10,8 milijardi dolara.
Cene i miks doprineli su rastu prihoda sa 11 odsto, dok je prodaja koncentrata povećana jedan odsto. Kompanija je saopštila da očekuje umereniji rast ove godine u očekivanju slabijeg rasta cena. Cene i miks su rasli 12 odsto u svakom od prethodna tri kvartala.
Prilagođena dobit po akciji (EPS) porasla je pet odsto na 68 centi, što je takođe bilo iznad konsenzusa od 65 centi.
Operativni profit je pao jedan odsto nakon što je kompanija snažno investirala u marketing, dok je operativna margina iznosila 30,7 odsto u odnosu na prošlogodišnjih 32,5 odsto.
Trend dvocifrenih stopa rasta cena nastavljen je i u 1Q
Naturalni obim prodaje porastao je tri odsto, u velikoj meri usled rasta od 10 procenata u Aziji, nakon ukidanja pandemijskih mera u Kini. Kompanija je takođe saopštila da je biznis u Indiji nastavio rast nakon što su maloprodajni partneri počeli promotivnu prodaju većih pakovanja.
Na severnoameričkog tržištu prodaja je stagnirala. Veća prodaja gaziranih napitaka, sokova i jogurta je neutralisana slabijim učinkom vode, čaja i kafe. Obimi su pali na evropskom tržištu stopom od tri odsto, nakon što je rast na pojedinim tržištima neutralisan prekidom poslovanja u Rusiji i februarskim zemljotresom u Turskoj.
Kompanija je zadržala očekivanja u pogledu rasta organskih prihoda u tekućoj godini od 7-8 odsto, dok se valutno neutralni rast EPS-a očekuje u rasponu 7-9 odsto. Prilagođeni EPS, korigovan za očekivane negativne kursne razlike, trebalo bi da donese rast od 4-5 odsto u odnosu na 2,48 dolara u 2022. godini.
Akcije Coca-Cole beleže rast u pred-trgovanju od 1,6 odsto na 65,1 dolar, što je njihov najviši nivo u tekućoj godini.
Izvor: AP, Coca-Cola, Momentum