Američki medijski konglomerat, Walt Disney, razočarao je ulagače kvartalnim rezultatima koji su pokazali pad broja pretplatnika striming servisa Disney+, dok uprava očekuje i veći gubitak u ovom segmentu u tekućem tromesečju.
Prihod u periodu januar-mart porastao je 13,4 odsto na 21,82 milijardi dolara, u skladu sa očekivanjima, a pre svega usled dobrog učinka segmenta tematskih parkova.
Prilagođena dobit po akciji (EPS) pala je skoro 14 odsto na 0,93 dolara i bila je neznatno ispod konsenzusa.
Operativni profit (EBIT) u segmentu Parkovi i proizvodi porastao je 23 odsto na 2,17 milijardi, pre svega usled povratka na staze profitabilnosti međunarodnih tematskih parkova.
S druge strane, segment medijskog sadržaja i zabave zabeležio je operativni profit od 1,12 milijardi dolara, što je slabije za 42 odsto u odnosu na isti period prošle godine. U okviru segmenta, tradicionalni TV biznis, zabeležio je pad EBIT-a od 35 odsto na 1,83 milijarde dolara, kao posledica većih troškova sportskih sadržala i slabijih reklamnih prihoda.
Pad broja pretplatnika Disney+ i drugo tromesečje zaredom
Kada je u pitanju podsegment Direktna prodaja, koji obuhvata i striming platformu Disney+, operativni gubitak je smanjen sa prošlogodišnjih 887 miliona na 659 miliona dolara i bio je manji od očekivanog minusa od 850,3 miliona dolara.
Ovaj napredak u pogledu profitabilnosti biće narušen u tekućem kvartalu, a iz uprave očekujuju povećanje minusa za 100 miliona dolara usled promene marketinškog fokusa.
Broj plaćenih pretplatnika Disney+ pao je za četiri miliona u odnosu na kraj decembra na 157,8 miliona, što je bilo ispod konsenzusa od 163,1 milion. Smanjenje broja pretplatnika došlo je pre svega kao posledica pada Hotstar pretplatničke baze u Indiji za 4,6 miliona, nakon što su izgubljena prava na prenos kriket mečeva indijske Premijer lige.
Kompanija planira da proširi ponudu striming sadržaja do kraja godine tako što će na jednoj aplikaciji nuditi ponudu striming servisa Hulu i Disney+. Ovaj potez sugeriše da bi Disney mogao otkupiti Comcast-ovu trećinu vlasništva u Huluu koji bi prema ugovoru morao biti vrednovan najmanje 27,5 milijardi dolara.
Uprava očekuje da bi nova aplikcija mogla pretplatnicima pojednostaviti korišćenje usluga, ali i otvoriti više mogućnosti za oglašivače. Nakon što je u decembru povećala cenu usluge Disney+ bez reklama za 38 odsto na 11 dolara mesečno, uprava kompanije je najavila novo povećanje ove godine. Takođe, najavljeno je da će opcija sa reklamnim sadržajima do kraja godine biti dostupna na evropskom tržištu.
Akcije kompanije u pred-trgovanju beleže minus od 5,5 odsto na 95,6 dolara, dok su od početka godine u plusu od oko 10 odsto.
Izvor: Bloomberg, Disney, Momentum