Američki medijski konglomerat, Walt Disney, objavio je kvartalne rezultate poslovanja koji su pokazali bolju ekonomičnost kompanije s obzirom da su kapitalna ulaganja i troškovi produkcije došli ispod ranijih projekcija.
Disney očekuje da ukupna potrošnja na produkciju ove godine dostigne oko 27 milijardi dolara u odnosu na uobičajenu potrošnju od oko 30 milijardi dolara, a ušteda je delimično posledica štrajka holivudskih glumaca i producenata.
Kompanija takođe prognozira kapitalna ulaganja od oko pet milijardi dolara, niže u odnosu na prethodnu projekciju, nakon što je odloženo sprovođenje pojedinih projekata.
Kompanija je u kvartalu zabeležila troškove od 2,44 milijarde dolara od ukidanja filmova i emisija sa online platformi, te raskida saradnje sa spoljnim produkcijama, što je bilo iznad ranijih očekivanja. Takođe su zabeleženi troškovi otpremnina od 210 miliona dolara kao posledica ranije najavljenog smanjenja radne snage. Uprava očekuje da ukupno smanjenje troškova premaši target od oko 5,5 milijardi dolara.
Kompanija je u fiskalnom trećem kvartalu zabeležila rast prihoda od 3,8 odsto na 22,3 milijarde dolara, blago ispod očekivanja tržišta, dok je dobit po akciji (EPS) od 1,03 dolara pala šesto odsto, ali je bila iznad konsenzusa od 0,99 dolara.
Striming Disney-a i dalje zaostaje za profitabilnošću Netflix-a (u mlrd USD)
Tokom kvartala striming segment poslovanja smanjio je gubitak na 512 miliona dolara u odnosu na preko milijardu dolara prošle godine. Uprava kompanije je prilikom predstavljanja rezultata u prošlom kvartalu najavila gubitak u ovom segmentu poslovanja od preko 750 miliona dolara. Prihod od striminga porastao je devet odsto na 5,5 milijardi dolara.
Broj pretplatnika striming platforme Disney+ pao je 7,4 odsto na 146,1 milion u odnosu na pretodni kvartal i bio je ispod konsenzusa od 154,8 miliona. Veliki deo pada, kao i u proteklom kvartalu, došao je iz azijskog segmenta koji je smanjio broj pretplatnika za 25 odsto nakon što je izgubio prava za prenos indijske Premier lige u kriketu. Kompanija je najavila povećanje cene pretplate od oktobra do 27 odsto, a takođe, slično kao i Netflix, saopštila da će promeniti pravila u vezi sa deljenjem lozinke. Takođe, kompanija je proširila ponudu striming usluge sa reklamama na veći broj zemalja uključujući Kanadu i evropsko tržište.
Kompanija je u tradicionalnom TV segmentu, koji obuhvata kanale kao što su ABC i ESPN, pretrpela pad operativnog profita od 23 odsto na 1,89 milijardi dolara, pre svega usled smanjenja broja pretplatnika, nižih prihoda od oglašivača i većih programskih troškova za sportske prenose. Ovaj biznis koji je pre pandemije donosio kompaniji oko polovine profita, u kvartalu je zabeležio pad prihoda od sedam odsto na 6,7 milijardi dolara, i po ranijem priznanju uprave „nije više njeno osnovno poslovno područje“. Kompanija uveliko traži partnera za ESPN sportski kanal koji će ubrzati njegovu tranziciju ka striming načinu poslovanja.
Biznis sa tematskim parkovima zabeležio je rast operativnog profita od 11 odsto na 2,43 milijarde dolara, pre svega usled povratka profitabilnosti međunarodnog segmenta poslovanja, dok su prihodi porasli 13 odsto na 8,3 milijarde dolara.
Slobodan novčani tok (FCF) u kvartalu dostigao je 1,64 milijarde dolara u odnosu na prošlogodišnjih 0,2 milijarde dolara, a kompanija je potvrdila raniju najavu da će akcionarima početi da isplaćuje dividende krajem tekuće kalendarske godine.
Akcije Disney-a u pred-trgovanju beleže rast vrednosti od 1,8 odsto na 89 dolara i nalaze se u nevelikom plusu od početka godine.
Izvor: Bloomberg, Disney, Momentum