Evropska unija (EU) potrdila je u četvrtak ranije najavljenu odluku da uvede povećane carine na e-vozila koja se uvoze sa kineskog tržišta.
Evropska komisija (EK), koja predstavlja izvršnu vlast EU, najavila je ovu odluku u junu nakon što je okončala istragu o koristima koje proizvođači u Kini imaju od „nepoštenog“ subvencionisanja.
EK je potvrdila da će raspon dodatnih carina iznositi 17,4-37,6 odsto i da će biti na snazi od petka. Ovi nameti će pogoditi kineske proizvođače, kao što je BYD, evropske brendove koji prave vozila u Kini, ali i američkog Teslu koji ima fabriku u Šangaju.
Kineski NIO saopštio je u četvrtak da će trenutno zadržati cene automobila koji se prodaju u Evropi, ali da „ne može isključiti korekciju cena kasnije kao posledicu povećanja carina“.
Xpeng je, pak, saopštio da će kupci koji su sproveli narudžbine pre nego što ova odluka stupi na snagu „biti zaštićeni od bilo kakvog povećanja cena“.
Kada je prvi put EK najavila povećanje carina, Tesla je saopštio da će verovatno povećati cenu modela 3 na evropskom tržištu. EK još uvek nije saopštila nivo carina koji će Tesla morati da plaća, ali je ovaj regulator najavio da bi američki proizvođač mogao „imati pojedinačno obračunatu carinsku stopu“.
Carine koje stupaju na snagu u petak su privremene i traju četiri meseca. Za to vreme zemlje članice EU moraju da glasaju o takozvanim „konačnim carinama“, koje bi mogle da traju pet godina.
Izvor: CNBC, Momentum