Američki prodavac sportske opreme, Foot Locker, pretrpeo je oštar pad akcija na jučerašnjem trgovanju nakon što je kompanija objavila neočekivani kvartalni gubitak i smanjila poslovne izglede za tekuće tromesečje.
Prihod kompanije u fiskalnom trećem kvartalu oslabio je za 1,5 odsto na 1,96 milijardi dolara i bio je neznatno ispod konsenzusa od 2,0 milijarde dolara. Uporediva prodaja porasla je 2,4 odsto, ispod očekivanja od 2,76 odsto.
Bruto margina je porasla 230 baznih poena u odnosu na prošlu godinu, usled smanjenih rasprodaja. Trend rasta bruto margine je nastavljen u odnosu na drugo tromesečje, ali je učinak profitabilnosti bio ispod očekivanja usled izraženijeg promotivnog okruženja.
Foot Locker bez rasta i u fiskalnoj 2024. godini
Kvartalni gubitak je iznosio 33 miliona dolara odnosno 0,34 dolara po akciji u odnosu na prošlogodišnji profit od 28 miliona dolara i konsenzus od 37 miliona dolara.
Na kraju kvartala kompanija je imala gotovinsku poziciju od 211 miliona dolara u odnosu na dug od 445 miliona dolara. Trgovinske zalihe od 1,7 milijardi dolara bile su niže za 6,3 odsto u odnosu na isti dan prošle godine.
Govoreći o neočekivanom gubitku, uprava kompanija je saopštila da je nastao nakon što je „trend potrošnje oslabio posle špica sezone povratak u školu“, a „promotivno okruženje je više izraženo nego što je očekivano“.
Promocije su jedan od kratkoročnih pritisaka koji utiču na kompaniju, koja je takođe pogođena i slabostima kod glavnog partnera, NIKE-a, koji se nalazi u fazi rebalansiranja proizvodnog miksa. Međutim, uprava kompanije je posvećena dugoročnim odnosima sa NIKE-om i dobro ocenjuje korake koje ovaj najveći proizvođač sportske opreme preuzima kako bi preokrenuo poslovanje.
NIKE je i dalje dominantan brend u prodaji Foot Locker-a, dok su ostali brendovi činili oko 40 odsto prodaje, u skladu sa prognozama kompanije da do 2026. čine više od 40 odsto ukupne prodaje. Brendovi kao što su Hoka, On, Adidas i New Balance dominirali su u ovom portfoliju brendova.
Uprava kompanije je postala konzervativnija kada je u pitanju prognoza godišnjih poslovnih rezultata. Sada očekuje pad prihoda između 1,5 i 1,0 odsto u odnosu na ranije očekivani raspon -1,0 odsto i +1,0 odsto. Rast uporedive prodaje se očekuje u rasponu 1-1,5 odsto u odnosu na prethodnu prognozu od 1-3 odsto i konsenzus od 1,64 odsto.
Prilagođena dobit po akciji se očekuje da bude 1,20-1,30 dolara, ispod ranije očekivanih 1,50-1,70 dolara (konsenzus 1,55 dolara). Bruto margina se očekuje u rasponu 28,7-28,8 odsto u odnosu na ranije očekivanih 29,5-29,7 odsto i konsenzus od 29,6 odsto.
Nakon objave rezultata akcije Foot Locker-a su pale devet procenata i danas dodatnih 2,7 odsto na 21,4 dolara. Akcije kompanije u tekućoj godini beleže minus od oko 31 odsto.
Izvor: Investopedia, FL, Momentum