Švedska modna industrija H&M zabeležila je snažan skok akcija na današnjem trgovanju nakon što je objavila profit u fiskalnom prvom tromesečju znatno iznad očekivanja tržišta.
Operativni profit u periodu decembar-februar porastao je sa prošlogodišnjih 0,73 milijarde na 2,08 milijardi švedskih kruna u odnosu na konsenzus od 1,43 milijarde kruna. Operativna margina je skočila sa 1,3 na 3,9 odsto, a uprava kompanije je ponovila cilj dostizanja operativne margine ove godine od 10 procenata.
Neto prodaja je pala sa prošlogodišnjih 54,9 na 53,7 milijardi kruna, ali je bila iznad konsenzusa od 53,24 milijarde kruna.
H&M je prethodno najavio fokus na profitabilnost, pre svega usled pritiska od najvećeg konkurenta, španskog Inditex-a, ali i kineskog maloprodajnog lanca Shein.
„U prvom tromesečju razvoj se nastavio u pravom smeru sa poboljšanom bruto marginom i operativnim profitom, nižim zalihama i snažnim gotovinskim tokom“, saopštili su iz nove uprave koja se nalazi na čelu kompanija tek jedno tromesečje.
Uprava kompanije je najavila da je sada pojačanje prodaje top prioritet i da se očekuje da cene budu niže krajem godine u odnosu na početak 2024.
Zalihe kompanije pale su na godišnjem nivou sedam odsto, a njihovo smanjenje je bio jedan od gorućih problema kompanije.
H&M je predložio dividendu od 6,5 kruna po akciji koju treba da odobri skupština akcionara u maju, kao i program sticanja sopstvenih akcija.
Uprava kompanije je naglasila pozitivan trend na početku drugog fiskalnog kvartala, jer je u periodu od 1. do 25. marta zabeležen rast prodaje u lokalnoj valuti od dva odsto.
Akcije kompanije na današnjem trgovanju skočile su 15,2 odsto na 177,7 kruna i faktički su se vratile na nivo s koga su otpočele godinu.
Izvor: CNBC, Momentum