Prodaja iPhone-a u Kini u četvrtom tromesečju pala je 18,2 odsto, dok je najveći kineski rival Huawei ponovo osvojio prvu poziciju, pokazuju podaci istraživačke firme Counterpoint Research.
Apple-ov udeo na tržištu pao je u četvrtom kvartalu na 17,1 odsto, što je bilo dovoljno za treće mesto, dok su ispred bili Huawei i Xiaomi sa udelima od 18,1 i 17,2 odsto, respektivno.
Udeo Apple-a na kineskom tržištu u četvrtom tromesečju 2023. godine iznosio je 20,2 odsto.
Huawei se u predpandemijskom periodu borio sa Samsungom i Apple-om za krunu najvećeg svetskog proizvođača telefona, ali su američke sankcije iz 2019. godine onemogućile kompaniju da proizvodi najnaprednije modele. Međutim, počev od sredine 2023. Huawei se vratio serijom novih modela, da bi u četvrtom tromesečju prošle godine po prvi put od uvođenja sankcija stigao do vodeće pozicije na kineskom tržištu.
Kinesko tržište pametnih telefona poraslo je prošle godine 1,5 odsto, nakon što je oslabilo 1,4 odsto u prethodnoj godini. Među proizvođačima, Vivo je rangiran kao prvi sa tržišnim udelom od 17,8 odsto, a slede Huawei i Xiaomi, sa udelima od 16,3 i 15,7 procenata, respektivno.
Apple je zauzeo četvrtu poziciju sa tržišnim udelom od 15,5 odsto i padom od 12,6 odsto u odnosu na 2023. godinu.
Akcije Apple-a u pred-trgovanju beleže minus od 2,2 odsto na 225 dolara.
Izvor: Seeking Alpha, Momentum