Modna industrija Inditex zabeležila je snažan rast prodaje kolekcije jesen/zima, saopštila je ova kompanija nakon objave polugodišnjih rezultata poslovanja, što je dovelo do rasta cene njenih akcija.

Prihod Inditex-a u periodu od 1. avgusta do 8. septembra zabeležio je rast od 11 odsto mimo kursnih razlika, dok je u prvoj polovini godine prodaja usporila na 7,2 odsto sa 13,5 odsto u istom periodu 2023. godine.

Glavni razlog slabije prodaje bilo je loše i hladno vreme u junu na nacionalnom tržištu.

Inditex je u prvih šest meseci zabeležio rast prodaje od 10,2 odsto mimo krusnih razlika na 18,1 milijardu evra, dok je neto profit skočio 10,1 odsto na 2,8 milijardi evra. I prihodi i profit su došli neznatno iznad očekivanja tržišta.

Kompanija je u prvih šest meseci zabeležila bruto marginu od 58,3 odsto, što je 19 baznih poena bolje u odnosu na isti period prošle godine, pre svega usled sporijeg rasta operativnih troškova.

Inditex se već godinama uspešno nosi sa konkurencijom kao što su H&M i kineski rival Shein, investirajući u logistiku i tehnologiju koja vlasniku Zare omogućava brže prilagođavanje modnim trendovima i ponudu niskih cena za svakodnevnu robu.

Uprava kompanije je najavila otvaranje novog logističkog centra sredinom naredne godine u Saragosi, kao i renoviranje pojedinih velikih radnji na kineskom i španskom tržšitu, te ulazak brendova Massimo Dutti u SAD i Bershka u Indiju.

Akcije kompanije po objavi rezultata skočile su tri odsto na 49,8 evra, dok od početka godine beleže prinos od oko 26 odsto.

Izvor: Investing, Momentum