Nemačka avio-kompanija, Lufthansa, saopštila je juče da je podnela ponudu za kupovinu manjinskog udela u ITA Airways, naslednici italijanske nacionalne kompanije Alitalia, uzdajući se u oživljavanje ovog gubitaša i širenje na evropskom tržištu.
Lufthansa je saopštila da joj je Italija najvažnije tržište izvan postojećih domaćih tržišta i SAD, navodeći njen značaj kao poslovne i turističke destinacija.
Pozivajući se na dva izvora, Reuters navodi da je ponuda podneta za 40 odsto udela u kompaniji u visini od 200-300 miliona evra.
Ovo moguće partnerstvo dolazi u uslovima kada se evropske avio-kompanije bore da oporave svoje bilanse nakon višegodišnje pandemije, a tradicionalni avio-prevoznici traže konsolidaciju koja bi im pomogla da se takmiče sa niskotarifnim avio-kompanijama.
Italijansko ministarstvo ekonomije saopštilo je kasnije u sredu da je Lufthansa jedini ponuđač i da sledi razmatranje ponude.
Prema uslovima tendera, Lufthansa mora osigurati da će razvijati glavna italijanska čvorišta i garantovati da će ITA imati pristup strateškim tržištima, kao i da će proširiti njene dugolinijske rute.
Pored domaćeg poslovanja, Lufthansa već upravlja brendovima Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines.
ITA je u 2021. godini pretrpela operativni gubitak od 170 miliona eura, a analitičari veruju da je spajanje sa jačim rivalom jedina preostala opcija za ovu avio-kompaniju nakon što je italijanska država u prethodnika ove avio-kompanije uložila oko 10 milijardi evra u poslednjih 14 godina.
Izvor: Reuters, Momentum