Kanadski proizvođač opreme za jogu, Lululemon, povećao je poslovne izglede za tekuću fiskalnu godinu nakon što je zabeležio snažnu tražnju u prvom tromesečju na američkom tržištu, uz oporavak prodaje u Kini posle ukidanja pandemijskih mera.
Prihod u periodu februar-april skočio je 24,2 odsto na 2,00 milijarde dolara, iznad konsenzusa od 1,93 milijarde dolara.
Uporediva prodaja porasla je 14 odsto odnosno 17 odsto mimo kursnih razlika.
Online prodaja skočila je 16 odsto i činila je 42 odsto ukupnih neto prihoda u odnosu na 45 odsto u istom periodu prošle godine.
Ukidanje pandemijskih mera donelo je veliki oporavak prodaje na kineskom tržištu, koje je prošle godine činilo osam odsto ukupnih kompanijskih prihoda, i doprinelo rastu međunarodne prodaje od 60 odsto. Prodaja na severnoameričkom tržištu bila je veća za 17 odsto.
Dobit po akciji (EPS) skočila je 54 odsto na 2,28 dolara, što je bilo iznad konsenzusa od 1,99 dolara.
Bruto profitna margina skočila je 3,6 procentnih poena na 57,5 odsto, uz doprinos nižih troškova logistike.
Lululemon povećao očekivanja rasta u 2023. nakon fiskalnog 1Q
Zalihe na kraju kvartala bile su veće na godišnjem nivou 24 odsto i iznosile su 1,6 milijardi dolara, što je znatno slabiji rast u odnosu na povećanje od 30-35 odsto što je uprava očekivala u martu.
Kompanija je povećala očekivanja u pogledu prodaje u fiskalnoj 2023. godini sa 9,30-9,41 milijardu dolara na 9,44-9,51 milijardu dolara (konsenzus 9,37 milijardi dolara) što bi predstavljalo rast na godišnjem nivou od 17 odsto.
EPS se očekuje u rasponu 11,74-11,94 dolara u odnosu na prethodnu prognozu od 11,50-11,72 dolara.
Akcije Lululemona beleže rast u pred-trgovanju od oko 15 procenata na 377,4 dolara, nakon što su beležile kontinuirani silazni trend proteklih desetak dana.
Izvor: Reuters, Lululemon, Momentum