Francuski proizvođač luksuzne robe, LVMH, zabeležio je rast prodaje od jedan odsto u trećem kvartalu, vođen poboljšanjem sentimenta u Kini, što je pružilo izvesno olakšanje sektoru koji se bori sa dugotrajnom slabom tražnjom.
Ovaj skromni rast predstavlja prvi kvartal povećanja prodaje za najveću svetsku kompaniju na tržišu luksuzne robe koja se smatra dobrim indikatorom sektora koji obuhvata modu, alkohol i maloprodaju.
LVMH je u saopštenju naveo da trendovi u Aziji, isključujući Japan, na tržištu kojim dominira Kina, pokazuju „primetno“ poboljšanje od početka godine do sada. Tokom razgovora sa analitičarima, iz uprave kompanije su naveli da se „poslovanje u Kini vratilo rastu u trećem tromesečju“.
Kompanija očekuje u tekućem tromesečju neke loše uticaje kao što su negativne kursne razlike i tekuća ekonomska neizvesnost, ali je navela da je čitava grupa samouverena sa novim kreativnim pravcem koji njeni brendovi nose.
Prodaja u diviziji mode i kožne galanterije, čiji su nosioci brendovi Louis Vuitton i Dior, a koja čini više od dve trećine profita, pala je za dva odsto u odnosu na isti period prošle godine, što je poboljanje u odnosu na pad od devet odsto u prethodnom tromesečju.
Ukupan prihod porastao je jedan odsto na 18,28 milijardi evra i bio je iznad konsenzusa tržišta koje je očekivalo stagnaciju prodaje.
Akcije kompanije skočile su nakon objave više od 12 procenata na 598 evra, dok su od početka godine u minusu oko šest odsto.
Izvor: Reuters, Momentum