Ove nedelje biće objavljeno pregršt izveštaja koji će dati važne naznake u vezi sa zdravljem američke privrede.
Osim što će kvartalne izveštaje o poslovanju objaviti veliki broj kompanija, kao što su Walmart, Home Depot, Target, Lowe’s, Macy’s, Kohl’s, u sredu će biti objavljeni podaci o oktobarskoj maloprodaji.
Nakon što je u septembru maloprodaja ostala na istom nivou u odnosu na prethodni mesec, tržište sada očekuje mesečni skok od 0,9 procenata.
Podaci o BDP-u pokazali su da je lična potrošnja tokom trećeg kvartala porasla 1,4 odsto, što predstavlja solidan rast, ali i znatno usporavanje u odnosu na prethodna dva tromesečja.
Najveće pitanje sa kojim se trenutno suočavaju maloprodaje je da li će biti u mogućnosti da i dalje povećavaju cene u skladu sa rastućom inflacijom. Zasad su potrošači nastavili da troše, a jedan od glavnih razloga i dalje snažne lične potrošnje jeste dobra situacija na tržištu rada koje se nalazi blizu istorijski rekordnih nivoa.
Uprkos tome, akcije najvećih maloprodaja beleže veliki pad od početka godine usled zabrinutosti investitora oko inflacije i recesionih pritisaka. ETF SPDR S&P Retail, koji najbolje reprezentuje kretanje akcija maloprodaja, beleži pad u tekućoj godini od oko 25 odsto, značajno preko proseka tržišta.
Ipak, teško je reći da je ovo kraj problema za maloprodaje, a pojedini analitičari veruju da će ovakva situacija nastaviti i u 2023. kako raste zabrinutost potrošača zbog očiglednog privrednog usporavanja.
Veće kamate Fed-a zasad su se najviše odrazile na tržište nekretnina gde su hipotekarni krediti poskupeli na preko sedam procenata što je u velikoj meri kupce odvratilo od kupovine stanova. Ove nedelje će podaci o građevinskim dozvolama i prodaji postojećih kuća u velikoj meri pokazati kojom brzinom napreduje „hlađenje“ ovog tržišta.
Izvor: CNN Business, Momentum