Nemački Mercedes-Benz podigao je poslovna očekivanja za tekuću godinu, nakon što je drugom tromesečju zabeležio rastuću prodaju u segmentu visokoprofitabilnih vozila, te rast profita u diviziji vanova.
Kompanija sada očekuje industrijski slobodan novčani tok da bude „blago iznad“ prošlogodišnjeg nivoa, u odnosu na prethodnu prognozu da ostane nepromenjen. Operativni profit (EBIT) se očekuje na nivou 2022. godine u odnosu na prethodnu progozu „blagog pada“, navela je kompanija.
Skok prodaje komercijalnih vanova doprineo je povećanim očekivanjima u ovom segmentu poslovanja. Kompanija sada očekuje da ova jedinica dostigne EBIT marginu od 13-15 procenata u odnosu na ranijih 11-13 odsto.
Uprava kompanije pokušava da održi margine kako bi omogućila skupu tranziciju ka elektronskim vozilima. Ova strategija uključuje orijentaciju na skuplja vozila sa višom profitnom marginom i smanjen fokus na manje profitabilne modele poput A-klase. Prodaja modela sa većom marginom skočila je 12 odsto u drugom kvartalu, dok su ostali segmenti bili ispod tog nivoa u skladu sa tranzicijom ka luksuznim modelima.
Prodaja električnih vozila skočila je u kvartalu 50 odsto na oko 96 hiljada vozila, a udeo u ukupnim isporukama vozila dostigao je 18,6 odsto.
Profit Mercedesa u 2Q na nivou rekordne 2022. godine.
Kompanija je u kvartalu zabeležila EBIT od pet milijardi evra, što je bilo iznad očekivanja od 4,7 milijardi evra.
Doprinos rastu profitabilnosti dali su i lanci snabdevanja koji su „značajno popravljeni“, što je omogućilo kompaniji da podigne nivo očekivanog godišnjeg EBIT-a od 20,5 milijardi evra.
Ova prognoza u velikoj meri je posledica poboljšanog učinka van divizije koja je u kvartalu ostvarila EBIT marginu od 15,5 odsto dok se u auto segmentu očekuju nepromenjeni godišnji prihodi i EBIT margina od 12-14 odsto.
Kompanija je u drugom tromesečju ostvarila rast prihoda od 4,9 odsto na 38,2 milijarde evra, uz veliki doprinos van divizije koja je donela prihode veće za 25 procenata. Auto segment je zabeležio rast prodaje od 4,6 odsto, nakon što je kompanija isporučila šest odsto više automobila i dostigla prodaju od oko 516 hiljada vozila.
Posmatrano po regionima, američko tržište je donelo rast prihoda od 12 odsto, evropsko tržište je povećalo prodaju za devet odsto, dok je kinesko tržište pretrpelo pad prihoda od 12 procenata.
Akcije Mercedesa porasle su u dva dana nakon objave oko pet procenata, dok su od početka godine porasle skoro 20 procenata.
Izvor: Mercedes, Bloomberg, Momentum