Nemački proizvođač automobila Mercedes-Benz zabeležio je pad vrednosti akcija posle objave kvartalnih rezultata uprkos solidnom poslovanju u četrvrtom tromesečju, nakon što je kompanija dala oprezne poslovne izglede za tekuću godinu.

Prihod u četvrtom kvartalu pao je 3,8 odsto na 38,5 milijardi evra, ali je bio u skladu sa očekivanjem tržišta, dok je prilagođeni operativni profit (EBIT) bio za 10 odsto iznad konsenzusa i iznosio je 3,5 milijardi evra.

Dobar učinak došao je pre svega usled veće operativne margine u auto diviziji, koja je bila na nivou od 8,1 odsto u odnosu na konsenzus od 7,8 odsto. Kompanija je takođe profitirala od boljeg miksa premium vozila i efekata konsolidacije.

Prilagođena EBIT margina je pala sa 11 na 9,2 odsto, reflektujući prilično izazovno poslovno okruženje sa pritiskom na cenovnu politiku i veće troškove.

Uprkos smanjenju od 16 odsto, industrijski slobodan novčani tok je ostao jaka stavka u bilansima, preskočivši konsenzus za 37 odsto na 2,9 milijardi evra.

Operativna margina Mercedesa u 2025. na višegodišnjem minimumu

Kada su u pitanju poslovni izgledi za tekuću godinu, uprava kompanije je zauzela oprezan pristup koji ukazuje na usporavanje poslovnog momentuma. Operativna margina u auto segmentu se očekuju na nivou 6-8 odsto (konsenzus 7,1 odsto), dok se očekuje da EBIT padne najmanje 15 odsto na 11,6 milijardi evra, nešto ispod tržišnih očekivanja.

Uprava kompanije je u 2022. godine promovisala strategiju postizanja prilagođene operativne margine od 14 odsto u dobrim vremenima i ne ispod osam procenata u teškim uslovima za poslovanje.

Industrijski slobodan novčani tok se očekuje da dostigne 6,9 milijardi evra, što bi predstavljalo pad od 25 odsto, ali bolje od konsenzusa od šest milijardi evra.

Nakon što je kompaniji prošle godine pala prodaja e-vozila za 23 odsto, planira da do kraja 2027. godine lansira novih 19 modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i 17 e-modela. Većina novih modela biće u klasi premium vozila, što je nastavak fokusa kompanije ka manjim obimima s profitabilnijim modelima, što je strategija koju su osporavali pojedini investitori i sindikati.

Kompanija planira da smanji proizvodne troškove za 10 odsto do 2027. godine i duplira uštede do 2030, mimo tekućeg plana iz 2020. da smanji troškove za 20 odsto u periodu 2019-2025. godina.

Uprava kompanije je predložila dividendu u tekućoj godini od 4,3 evra po akciji (prošle godine 5,3 evra) i program otkupa sopstvenih akcija od pet milijardi evra u naredne dve godine.

Nakon jučerašnje objave, akcije Mercedesa izgubile su na berzi oko pet procenata i pale su na 58 evra. U poslednjih godinu dana beleže minus od oko 13 procenata.

Izvor: Investing, Mercedes, Momentum