Proizvođač automobila Mercedes Benz smanjio je poslovna očekivanja u tekućoj godini po drugi put u manje od dva meseca, nakon pogoršane prodaje u Kini.
Tekuće slabosti na kineskom tržištu luksuznih automobila naterale su kompaniju da sreže poslovne izglede nakon što je to već učinila u julu.
Sa rastom kineskog BDP-a u Kini koji trpi usled slabije potrošnje kao i kontinuiranih problema na tržištu nekretnina, kompanija je prilagodila izglede u pogledu profitablnosti za 2024. i za auto sektor i čitavu Mercedes Benz grupu.
Uprava kompanije sada očekuje prilagođenu operativnu marginu u auto segmentu od 7,5-8,5 odsto u odnosu na 10-11 odsto ranije, što implicira operativnu marginu u drugoj polovini godine od svega šest procenata.
Takođe, očekuje da će operativni profit biti znatno ispod prošlogodišnjeg nivoa, dok se slobodni novčani tok u industrijskom biznisu biti znatno manji u odnosu na prošlu godinu.
Prošle sedmice je i Mercedesov rival BMW smanjio poslovne izglede, između ostalog se pozivajući na slabiju tražnju u Kini koja predstavlja najveće tržište automobila na svetu.
Akcije Mercedesa na početku trgovanja beleže pad od oko šest procenata na 55,4 evra.