Matična kompanija društvenih mreža Facebook i Instagram, Meta Platforms, lagano je potukla očekivanja u pogledu prihoda i profita u četvrtom kvartalu i najavila isplatu prve dividende što je skupa vinulo akcije na nove rekordne nivoe.
Prihod kompanije u periodu oktobar-decembar skočio je 25 odsto na 40,1 milijardu dolara, iznad konsenzusa od 39,18 milijardi dolara.
Segment Familije aplikacija, koji čini gro poslovanja kompanije, zabeležio je rast prihoda od 24,2 odsto na 39,0 milijardi dolara, a najveći deo prihoda je doneo reklamni biznis (38,7 milijardi dolara). Prosečna cena oglasa porasla je na godišnjem nivou dva odsto u odnosu na pad od 22 odsto u istom periodu prošle godine.
Broj dnevno aktivnih ljudi u familiji aplikacija dostigao je na kraju godine 3,19 milijardi (rast od osam odsto) odnosno 3,98 milijardi na mesečnom nivou (rast od šest odsto).
Segment aktivnosti oko metaverzuma (Reality Labs) zabeležio je rast prihoda od 47,3 odsto na 1,07 milijardi dolara, iznad konsenzusa od 804 miliona dolara, dok je operativni gubitak produbljen na 4,6 milijarde dolara sa prošlogodišnjih 4,3 milijarde dolara.
Nastavljena ekspanzija neto profita i u 4Q (u mlrd USD)
Neto dobit je više nego utostručena na 14 milijardi dolara odnosno 5,33 dolara po akciji u odnosu na konsenzus od 4,96 dolara. Operativna margina je više nego duplirana na 41 odsto, nakon što su troškovi smanjeni za osam odsto na 23,7 milijardi dolara, kao posledica sprovođenja programa rezanja troškova.
Kompanija je najavila program otkupa sopstvenih akcija vredan 50 milijardi dolara i isplatu prve kvartalne dividende od 0,50 dolara (prinos 0,4 odsto). Gotovinska pozicija kompanije na kraju godine dostigla je 65,4 milijarde dolara.
Ništa manje impresivna Meta nije bila ni kada su poslovna očekivanja u pitanju. Uprava kompanije u tekućem kvartalu očekuje prihod od 34,5-37,0 milijardi dolara (potencijalni rast od 25 odsto) iznad konsenzusa od 33,8 milijardi dolara.
Meta ulaže na rekordnom nivou u razvoj AI tehnologije, uključujući proširenje osnovnog biznisa oglašavanja kroz poboljšanja u ciljanju oglasa i sadržaja koji preporučuje AI, kao i prateću infrastrukturu. Istovremeno, kompanija nije odustala od izgradnje metaverzuma virtuelne stvarnosti.
Za ovu godinu, Meta planira da troškove u rasponu 94 do 99 milijardi dolara, što odražava veća ulaganja u infrastrukturu, selektivno zapošljavanje na skupljim tehničkim pozicijama i razvoj proširene i virtuelne realnosti.
Meta očekuje da će se operativni gubici „značajno povećati“ u segmentu Reality Labs, odeljenju koje proizvodi pametne naočare i slušalice, s obzirom na planirano dalje ulaganje u razvoj proizvoda.
Akcije Mete u produženom trgovanju skočile su 14 procenata na 450 dolara, a od početka godine su u plusu oko 27 odsto.
Izvor: CNBC, Meta, Momentum