Matična kompanija društvenih mreža Facebook i Instagram, Meta Platforms, zabeležila je rast poslovanja u prvom tromesečju nakon tri vezana kvartala pada, a takođe je i ponudila investitorima optimističku prognozu za tekući kvartal.
Prihod kompanije u periodu januar-mart porastao je 2,6 odsto na 28,65 milijardi dolara, iznad očekivanja od 27,65 milijardi dolara.
Dobit po akciji (EPS) pala je skoro za petinu na 2,20 dolara, ali je bila iznad očekivanja od 2,03 dolara. U apsolutnom iznosu neto dobit je pala 24 procenta na 5,71 milijardu dolara, dok je operativna margina iznosila 25 odsto i bila je za pet procentnih poena veća u odnosu na prethodna dva kvartala.
Segment Familije aplikacija, koji čini gro poslovanja kompanije, zabeležio je rast prihoda od četiri odsto na 28,3 milijarde dolara, a broj dnevno aktivnih ljudi u familiji aplikacija dostigao je 3,02 milijarde (rast od 5,2 odsto) odnosno 3,81 milijardu na mesečnom nivou (rast od 4,7 odsto).
Broj reklamnih impresija porastao je tokom kvartala za 26 odsto, dok je prosečna cena po oglasu bila manja za 17 procenata.
Kompanija je nastavila rast broja korisnika na svojim aplikacijama (dnevno aktivni ljudi u mlrd)
Segment aktivnosti oko metaverzuma (Reality Labs) više je nego prepolovio prihod u kvartalu na 339 miliona dolara. Operativni gubitak ovog segmenta poslovanja produbljen je za milijardu dolara na nepune četiri milijarde dolara. Kompanija je najavila veće gubitke u ovom segmentu fokusiranom na virtuelnu realnost tokom godine nakon što je u 2022. pretrpeo minus od 13,7 milijardi dolara.
Kompanija je neznatno smanjila očekivanja u pogledu rashoda u tekućoj godini na 86-90 milijardi dolara, što obuhvata i troškove ranije najavljenog restrukturiranja od 3-5 milijardi dolara.
Kapitalni izdaci se očekuju u rasponu 30-33 milijarde dolara (prošle godine 32 milijarde dolara), uz povećana ulaganja u primenu veštačke inteligencije u proizvodima kao što su Newsfeed i Reels. Kompanija je saopštila da je upravo zahvaljujući primeni tehnologije veštačke inteligencije omogućila izbor prave forme kratkih videa za korisnike (Reels), naglasivši veliki doprinos ovog segmenta što pokazuje i rast vremena korisnika provedenog na Instagramu od 24 odsto.
U tekućem kvartalu, uprava kompanije očekuje dostizanje prihoda u rasponu 29,5-32 milijarde dolara (prošle godine 28,8 milijardi dolara), što je bilo iznad očekivanja tržišta od 29,5 milijardi dolara.
Akcije Mete skočile su u produženom trgovanju 11,6 odsto na 233,7 dolara, ali se i dalje nalaze oko 40 procenata ispod maksimuma postignutog sredinom 2021. godine.
Izvor: CNBC, Meta, Momentum