Američka striming platforma, Netflix, zabeležila je snažan rast akcija nakon što je kompanija objavila rezultate iznad očekivanja i dodala mnogo veći broj pretplatnika nego što se očekivalo.
Netflix je u periodu oktobar-decembar privukao 13,1 milion novih pretplatnika, čime je dostigao broj od 260,3 miliona. Ovo je bilo znatno iznad prognoze uprave od 8,7 miliona s obzirom da je ostvaren najbolji četvrti kvartal u istoriji kompanije.
Netflix je ostvario rast u svim regionima, dodajući 2,81 miliona pretplatnika na severnoameričkom tržištu, 5,05 miliona u EMEA regionu, 2,35 miliona u Latinskoj Americi i 2,91 milion u azijsko-pacifičkom regionu.
Netflix je zabeležio rast prihoda od 12,5 odsto na 8,8 milijardi dolara, delimično i zahvaljujući skupljim uslugama, neznatno iznad očekivanja od 8,7 milijardi dolara.
Operativni profit iznosio je 1,5 milijardi dolara, tri puta više u odnosu na prošlu godinu i bolje od prognoze uprave od 1,2 milijarde dolara. Operativna margina je bila četiri procentna poena iznada prognoze uprave i dostigla je 16,9 odsto. Rastu margine doprineo je rast prihoda, ali i manji troškovi od planiranih.
Dobit po akciji u kvartalu iznosila je 2,11 dolara po akciji, ispod kompanijske prognoze od 2,15 dolara.
Kvartalni rast broja pretplatnika (u milionima)
U tekućem kvartalu uprava očekuje rast prihoda od 13,2 odsto na 9,24 milijarde dolara, što je blisko konsenzusu tržišta od 9,27 milijardi dolara. Mimo kursnih razlika, prihod u kvartalu bi mogao da poraste 16 procenata.
Profit se očekuje na nivou od 4,49 dolara po akciji, iznad konsenzusa od 4,10 dolara. Kompanija ne objavljuje preciznu prognozu očekivanog broja pretplatnika, ali je očekuje da će biti niži nego u prethodnom tromesečju, ali svakako iznad prošlogodišnjeg podatka od 1,8 miliona.
Uprava u čitavoj 2024. godini očekuje dvocifrene stope rasta prihoda mimo kursnih razlika, s tim da primarni pokretač rasta neće biti usluga bazirana na reklamama, premda će i dalje biti razvijana. Uprava procenjuje da oko 40 odsto povećanja novih pretplatnika dolazi iz pokretanja usluge koja sadrži i plasman reklama.
Operativna margina kompanija u 2024. godine se očekuje na nivou od 24 odsot, iznad ranije prognoze od 22-23 odsto usled slabljenja dolara u odnosu na globalne valute.
Osim na razvoju reklamnog biznisa, kompanija će jačati svoju ponudu zabavnih i sportskih sadržaja. Na tom putu kompanija je ugovorila prenos kečerskog šoua “Monday Night Raw” za iznos od pet milijardi dolara u narednih 10 godina, počev od januara 2025. godine.
Akcije Netflix-a u pred-trgovanju beleže rast od 10,6 odsto na 545,2 dolara, dok su u proteklih godinu dana skočile oko 50 procenata.
Izvor: WSJ, Netflix, Momentum