Američka striming platforma, Netflix, objavila je kvartalne rezultate poslovanja iznad očekivanja i skoro 19 miliona novih pretplatnika u prazničnoj sezoni, što je dovelo do snažnog skoka cene akcija.
Kompanija je u kvartalu dodala 18,9 miliona novih pretplatnika, što predstavlja godišnji rast od 44 odsto, dostigavši na kraju godine 301,6 miliona pretplatnika globalno. Ovo je poslednji put kako kompanija saopštava kvartalne podatke o pretplatnicima i ubuduće će se fokusirati na drugu metriku.
Ova ekspanzija poslovanja ponukala je kompanija da poveća cenu usluga na tržištima SAD, Kanade, Portugala i Argentine pa će osnovna usluga sa reklamama poskupeti za dolar na 7,99 dolara, dok će premium paket koštati 24,99 dolara, što je povećanje od devet odsto.
Netflix – kretanje broja plaćenih pretplatnika (u milionima)
Netflix je saopštio da su programski sadržaji nadmašili očekivanja uprave koja je u kvartalu načinila dublji prodor u strimovanje događaja uživo kako bi podstakla segment poslovanja sa reklamama. Boks meč Fjuri-Tajson, uprkos tehničkim problemima, privukao je 60 miliona domaćinstava, dok su dva meča američkog fudbala tokom božićnih praznika bili dva najstrimovanija sportska prenosa u istoriji lige.
U kvartalu je otpočelo i emitovanje druge sezone serije „Squid Game“ koja je na putu da postane najgledanija originalna serija, dok se akcioni triler “Carry-On” svrstao među 10 najgledanijih filmova na ovoj platformi. Kompanija je imala najnižu stopu odlaska pretplatnika sa mreže u odnosu na konkurenciju od oko 1,8 odsto u decembru.
Kompanija je u periodu oktobar-decembar zabeležila rast prihoda od 16,1 odsto na 10,25 milijardi dolara, što je bilo iznad konsenzusa od 10,11 milijardi dolara.
Dobit po akciji (EPS) od 4,27 dolara je više nego duplirana i bila je iznad konsenzusa od 4,20 dolara, dok je operativni profit dostigao 2,3 milijarde dolara uz operativnu marginu od 22,2 odsto.
U tekućem kvartalu uprava kompanije očekuje prihod od 10,42 milijarde dolara i potencijalnu stopu rasta od 11,2 odsto, ispod konsenzusa od 10,48 milijardi dolara, te EPS od 5,58 dolara, takođe ispod konsenzusa od 5,98 dolara.
Na nivou čitave godine povećana su očekivanja u pogledu prihoda za pola milijarde dolara na raspon 43,5-44,5 milijarde dolara.
Najveći prioritet kompanije u tekućoj godini, prema rečima uprave, biće sadržaji koji bi mogli značajno povećati reklamne prihode koji su trenutno skromno doprinose ukupnoj realizaciji, a očekuje se da budu duplirani u tekućoj godini.
Akcije Netflix-a u post-trgovanju skočile su 14,3 odsto na 994 dolara, dok su u prošloj godini porasle 83 odsto.
Izvor: Reuters, Netflix, Momentum