Najveća svetska industrija sportske opreme, NIKE, objavila je kvartalne rezultate poslovanja koji su bili bolji od očekivanja, što je nakratko vinulo akcije kompanije pre nego što je došla razočaravajuća prognoza poslovanja do kraja fiskalne 2025. godine.

Ova kompanija koja se bori da povrati tržišnu dominaciju usled sve jačeg pritiska konkurencije i slabog potrošačkog sentimenta, projektovala je pad prihoda u fiskalnom trećem kvartalu niskim dvocifrenim stopama. Očekivanja analitičara su bila na nivou znatno blažeg pada od 7,7 odsto na 11,48 milijardi dolara.

Takođe, kompanija očekuje znatan udar na profitabilnost u tekućem kvartalu pa je projektovan pad bruto margine od 300-350 baznih poena.

NIKE predvodi novi-stari direktor Eliot Hil kome je prošlonedeljne pojavljivanje bila prva objava rezultata otkada je ponovo preuzeo kompaniju. On je naglasio da nastoji da fokus kompanije ponovo stavi na sport i proda što više robe po premium cenama, ali da će „ova promena zahtevati vreme“.

Zaustavljen oporavak profitabilnosti kompanije u 2Q

Hil je naglasio da je NIKE „previše postao promotivan“, što se održava ne samo na ovu kompaniju „već narušava celokupno tržište i profit naših partnera“. Hil je rekao da se sastao sa mnogim ključnim maloprodajnim partnerima kompanije otkako je preuzeo svoju novu ulogu, koji su izrazili poverenje u njegovu sposobnost da ponovo pokrene ova partnerstva.

Ključni stub kompanijskog plana za preokret je ponovno ulaganje u timove na terenu u većim gradovima i zemljama jer su „oni ti koji stvaraju emocionalne potrošačke veze“, navedeno je iz uprave. Nakon što je u prošlom kvartalu stavila akcenat na patike za trčanje, ostatak inicijalnog fokusa biće na fudbalu, košarci, treningu i sportskoj odeći.

U fiskalnom drugom tromesečju kompanija je zabeležila pad prihoda od 7,7 odsto na 12,4 milijarde dolara, što je bilo bolje od očekivanog slabljenja realizacije od 9,4 odsto.

Ovaj bolji rezultat od očekivanja došao je usled lansiranja novih verzija trkačkih patika koje su pospešile prodaju segmentu premda su patike, kao najveći deo poslovanja, ukupno zabeležile pad prihoda od 11,1 odsto, slično kao i u prethodnom tromesečju. Prihod u segmentu odeće oslabio je 1,0 odsto, dok je oprema porasla 13,6 odsto.

Posmatrano po kanalima, direktna prodaja je pala 13 odsto na 5,0 milijardi dolara, dok je veloprodajni prhiod oslabio tri odsto na 6,9 milijardi dolara.

Dobit po akciji (EPS) u periodu septembar-novembar dostigla je 0,78 dolara, iznad očekivanja od 0,63 dolara. Bruto margina je oslabila za procentni poen i iznosila je 43,6 odsto, pre svega usled većeg obima rasprodaja i promena u miksu distribucije, što je delimično neutralisano nižim troškovima logistike i skladištenja.

Zalihe na kraju kvartala iznosile su 8,0 milijardi dolara, kao i prošle godine, reflektujući povećanje naturalne robe koje je neutralisano nižim ulaznim troškovima i promenama proizvodnog miksa.

Akcije NIKE-a po objavi rezultata zabeležile su u petak blagi minus, nakon što su inicijalno skočile preko 10 odsto, a po objavi prognoze poslovanja potonule preko pet procenata. U 2024. akcije NIKE-a nose minus od oko 29 odsto.

Izvor: NIKE, Reuters, Momentum