Predsednik najvećeg svetskog proizvođača sportske obuće i odeće NIKE, Džon Donahju, izjavio je u intervjuu CNBC-u da se kompanija fokusira na Z generaciju potrošača u KIni i da nastavlja da beleži snažnu tražnju na ovom tržištu, čak i usled poremećaja izazvanim pandemijskim merama.
Donahju je rekao da je kompanija u fiskalnom drugom tromesečju „dobila pozitivan odgovor i da nastavlja sa istim fokusom u narednom periodu“. NIKE je u ovom kvartalu imao zatvorenih 1.500 prodavnica u Kini, što je dovelo do pada prodaje od tri odsto u odnosu na 2021. godinu.
On nije specificirao da li se tražnja povećala kako je Kina ukinula većinu pandemijskih mera i sprovodi reotvaranje privrede, ali je uveren da Kina ostaje snažno tržište.
NIKE se poslednjih nekoliko kvartala, kao i većina maloprodaja, suočio sa velikim rastom zaliha, ali je Donahju naglasio da je problem primarno na tržištu Severne Amerike i da kompanija očekuje da se stanje normalizuje do kraja fiskalne godine u maju.
NIKE se u poslednje vreme fokusira na direktnu prodaju, ali je u poslednjem kvartalu veleprodaja skočila 19 odsto, nakon što je kompanija imala dovoljno zaliha da ih proda svojim partnerima. Donahju je naglasio da veleprodavci ostaju „veoma, veoma važni za kompaniju“, premda je NIKE sproveo velika ulaganja u strategiju direktne prodaje.
Akcije NIKE-a okončale su današnje trgovanje sa gotovo nepromenjenom cenom na 127,9 dolara, dok od objave rezultata za drugi kvartal beleže rast od oko 24 odsto.
Izvor: CNBC, Momentum