Najveći svetski proizvođač sportske opreme, NIKE, spustio se danas na najniži nivo još od vremena pandemije, nakon što je ova kompanija dala razočaravajuća očekivanja za tekući kvartal, što sugeriše novo odlaganje oporavka poslovanja pod novom upravom.
Suočavajući se sa najavljenim carinama američke administracije, padom poverenja potrošača i sporijim zaokretom poslovanja, uprava kompanije u tekućem kvartalu očekuje pad prodaje od 14-15 procenata (konsenzus pad od 12 odsto). Takođe, bruto margina bi mogla zabeležiti pad od 4-5 procentnih poena, u pokušaju kompanije da likvidira višak zaliha i robe koja više nema veliku tražnju kod kupaca, a očekuje se da bi ovaj proces mogao da se nastavi i u fiskalnoj 2026. godini.
Uprava kompanije očekuje da će tekući kvartal „reflektovati najveći uticaj ovih akcija i da će od ove tačke negativan uticaj na prihode i margine početi da slabi“. Kao otežavajuće okolnosti iz kompanije su naveli uticaj eksternih faktora kao što su geopolitika, nove carine, volatilnost valutnih kurseva i poreske regulative, te uticaj ovih neizvesnosti i makro faktora na poverenje potrošača.
U periodu decembar-februar, NIKE je zabeležio pad prihoda od 9,3 odsto na 11,3 milijarde dolara, što je bilo bolje od očekivanih 11,03 milijarde dolara.
Nastavlja se oštar pad profitnih margina usled repozicioniranja kompanije

Izvor: NIKE
Direktna prodaja je pala 12 odsto na 4,7 milijardi dolara, dok je veleprodajni kanal zabeležio pad prihoda od sedam odsto na 6,2 milijarde dolara.
Posmatrano po tržiština, Kina je zabeležila pad prihoda od 17 odsto na 1,7 milijardi dolara, što je bilo ispod konsenzusa od 1,84 milijarde dolara. Prodaja na najvećem, severnoameričkom tržištu pala je četiri odsto na 4,86 milijardi dolara i bila je iznad očekivanih 4,53 milijarde dolara.
Dobit po akciji (EPS) od 0,54 dolara bila je znatno iznad konsenzusa od 0,28 dolara, ali i ispod prošlogodišnjih 0,77 dolara. Bruto margina u kvartalu pala je za 3,3 procentna poena na 41,5 odsto (konsenzus 41,8 odsto), pre svega usled većeg obima diskontnih prodaja kako bi se ostvario prostor za nove stilove.
Nova uprava kompanije, kojoj je ovo bio prvi izveštajni period u celosti, pokušava da preokrene poslovni trend uspostavljanjem novih odnosa sa veleprodavcima i lansiranjem inovativnih proizvoda. Prvi rezultati pokazuju da su rane linije trkačkih patika Pegasus Premium „skoro rasprodate“ na severnoameričkom tržištu i da će ovaj trend potrajati do jeseni. Model Romero 18, za rekreativce, beleži „izuzetne“ rezultate, a kompanija planira da duplira distribuciju do sredine aprila.
Iz uprave su potvrdili da je potrebno vreme da se dostigne obim prodaje kako bi se zamenilo mnoštvo klasičnih modela koji su bili previše zastupljeni. Deo strategije nove uprave je i veći fokus na ženski program, što je nedavno potvrđeno partnerstvom sa brendom influenserki Kardašijan, ali i pojačanom reklamnom kampanjom sa vrhunskim sportiskinjama.
Akcije kompanije na današnjem trgovanju padale su nadomak nivoa od 65 dolara, a tržišna kapitalizacija se spustila ispod 100 milijardi dolara. Sredinom trgovačkog dana akcijama NIKE-a se trguje u minusu od pet procenata na 68,3 dolara.
Izvor: CNBC, NIKE, Momentum