Najveći svetski proizvođač sportske opreme, NIKE, objavio je rezultate poslovanja za treći fiskalni kvartal koji su lako potukli očekivanja tržišta, ali su i dalje visoke zalihe negativno uticale na margine, dok je oporavak prodaje na kineskom tržištu bio ispod očekivanja.
Kao i drugi igrači u branši, NIKE se i dalje bori sa postupkom smanjivanja zaliha, naraslih kao posledica poremećenih lanaca snabdevanja i promena u ponašanju potrošača, koje negativno utiču na profitnu marginu.
Bruto margina u kvartalu pala je 3,3 procentna poena na 43,3 odsto, usled većih rasprodaja i promocija u cilju smanjivanja povišenih zaliha.
Zalihe su na kraju februara iznosile 8,9 milijardi dolara što je povećanje od 16 odsto u odnosu na prošlu godinu, a iz uprave su poručili da do kraja fiskalne godine (maj) očekuju normalizaciju stanja zaliha.
Prihod kompanije u periodu decembar-februar porastao je 14 odsto na 12,39 milijardi dolara i bio je iznad očekivanja od 11,47 milijardi dolara.
Dobit po akciji (EPS) od 0,79 dolara bila je slabija za 9,1 odsto u odnosu na prošlu godinu, ali znatno iznad konsenzusa od 0,55 dolara.
Uprava očekuje normalizaciju stanja zaliha do maja (u mlrd USD)
Kompanija nije uspela da se povrati na staze rasta na kineskom tržištu kako je očekivala. Prodaja u kvartalu u Kini pala je osam odsto na 1,99 milijardi dolara, neznatno ispod konsenzusa od 2,09 milijardi dolara. Iz ovih brojki jasno se da naslutiti da se kineski potrošači uprkos ukidanju pandemijskih mera još uvek nisu vratili nivou potrošnje iz 2019. godine.
Ostala tržišta su rasla dvocifrenim stopama: Severna Amerika 27 odsto, EMEA region 17, a azijsko-pacifičko tržište i Latinska Amerika 10 procenata.
NIKE je nastavio da beleži odlične rezultate kada je u pitanju veća orijentacija na direktnu prodaju. Praznični kvartal je doneo prihod od 5,3 milijarde dolara što predstavlja rast od 17 odsto, dok je digitalna prodaja skočila za petinu.
Kao i u prethodnom kvartalu, NIKE je zabeležio solidan rast veleprodaje koja je u proteklom fiskalnom kvartalu bila veća za 12 odsto nakon rasta od 19 procenata u periodu septembar-novembar.
U tekućem fiskalnom kvartalu, uprava u najboljem slučaju očekuje stagnaciju prodaje, dok se na nivou fiskalne godine očekuje rast visokim jednocifrenim stopama u odnosu na raniju prognozu rasta srednjom jednocifrenom stopom.
Kada je u pitanju profitabilnost, pad bruto margine u fiskalnoj 2023. godini se očekuje na nivou od 250 baznih poena, što je donji kraj ranije najavljenog raspona.
Akcije NIKE-a pale su u produženom trgovanju dva odsto na 123,2 dolara nakon što su prethodno porasle 3,6 odsto u redovnom trgovanju.
Izvor: CNBC, NIKE, Momentum