Najveći svetski proizvođač sportske opreme, NIKE, objavio je kvartalne rezultate iznad očekivanja, ali je pokazao tek blage signale oporavka biznisa za koji se očekuje da zabeleži pad u tekućem tromesečju.

Uprava kompanije u aktuelnom kvartalu koji traje od decembra do februara očekuje pad prihoda niskom jednocifrenom stopom, a uprava je ponovila navode da se kompanija nalazi „na sredini puta oporavka, koji neće biti pravolinijski“.

Prihod u fiskalnom drugom tromesečju koji je završen u novembru porastao je neznatnih 0,6 odsto na 12,4 milijarde dolara, ali je bio iznad konsenzusa od 12,21 milijardu dolara.

Posmatrano po kanalima prodaje, prihodi od veleprodaje porasli su osam odsto na 7,5 milijardi dolara, dok je direktna prodaja pala osam odsto na 4,6 milijardi dolara i bila je slabija za osam procenata (pad od devet odsto mimo kursnih razlika).

Nova strategija poslovanja počela je da daje rezultate na američkom tržištu koja je zabeležilo rast prihda od devet odsto na 5,6 milijardi dolara (konsenzus 5,21 milijarda dolara), dok je problematična tačka ostala Kina gde je prodaja pala ispod konsenzusa, 17 odsto, na 1,4 milijarde dolara, predvođena padom u segmentu patika od 21 odsto.

Problemi na kineskom tržištu, koje je nekada nosilo 15 odsto prihoda kompanije, faktički se nastavljaju nakon što je uprava pre tri meseca saopštila da će put oporavka biti duži nego što se ranije očekivalo. I u tekućem kvartalu kompanija očekuje sličan, lošiji učinak kao i u izveštajnom periodu.

Uprava je priznala da NIKE nije dovoljno investirao u inoviranje kineskih prodavnica kako bi povećao broj potrošača, s obzirom da u Kini brendovi obično vode sopstvene prodavnice umesto da prodaju preko treće strane u čemu je NIKE dominantan u SAD. Takođe, online prodaja u Kini pala je 36 odsto usled nastavka pritiska sa strane kineskih brendova Anta i Li-Ning.

Kada je profitabilnost u pitanju, dobit po akciji (EPS) od 0,53 dolara bila je iznad konsenzusa od 0,37 dolara, ali za trećinu slabija u odnosu na prošlu godinu. Bruto margina je pala tri procentna poena na 40,6 odsto, primarno usled rasta troškova proizvodnje zbog viših carina. Carine koštaju kompaniju na godišnjem nivou 1,5 milijardi dolara u proizvodnim troškovima, koji predstavlju pritisak od 3,2 procentna poena na bruto marginu.

Uprava kompanije je saopštila da je poboljšanje profitabilnosti na vrhu zadataka aktuelne strategije za preokret poslovanja, a uticaj na aktuelni pad margina upravo imaju i ulaganja koja bi trebalo da poboljšaju nastup kompanije na tržištu. U tekućem kvartalu očekuje se pad bruto margine od 1,75-2,25 procentnih poena, računajući negativan efekat od 3,15 procentnih poena na konto viših carina.

Akcije NIKE-a beleže pad od 11 odsto u pred-trgovanju na 58,4 dolara i nalaze se na trećini vrednosti istorijskog maksimuma s kraja 2021. godine.

Izvor: WSJ, Reuters, Momentum