Potrošnja na Crni petak u američkim maloprodajnim radnjama bila je prilično skromna ove godine u poređenju sa snažnim rastom online prodaje, pokazuju podaci Mastercard-a i drugih kompanija.

Mastercard je saopštio da je prodaja u radnjama na godišnjem nivou porasla tek 0,7 odsto, dok je prema podacima firme Facteus bila niža u odnosu na prošlu godinu.

Online prodaja je porasla 14,6 odsto, prema Mastercard-u, što je procena data na osnovu kombinacije mreže ove kompanije i procene za plaćanja vršena čekovima i gotovinom.

Podaci i procene firme Facteus govore da je online prodaja porasla 11,1 odsto, dok je prodaja u radnjama pala 5,4 odsto. Ako se ovi podaci prilagode sa inflacijom, rast online prodaje pada na 8,5 odsto, a prodaja u radnjama je realno bila slabija za osam odsto u odnosu na lani.

Ukupna potrošanja na Crni petak prema Mastercard-u porasla je 3,4 odsto, isključujući prodaju automobila. Prema ranijim procenama, prodaja u čitavoj prazničnoj sezoni koja počinje 1. novembra a završava se 24. decembra mogla bi da poraste 3,2 odsto.

Kompanija Adobe je u subotu saopštila da su Amerikanci potrošili 10,8 milijardi dolara online u petak, što je 10,2 odsto više u odnosu na prethodnu godinu.

Izvor: Reuters, Momentum