Matična kompanija najvećeg Internet pretraživača Google-a, Alphabet, objavila je prihod i dobit u trećem kvartalu ispod očekivanja, što pokazuje da ni ova reklamna mašinerija nije ostala imuna na usporavanje tržišta digitalnog marketinga.
Prihod Alphabet-a u periodu jul-septembar porastao je 6,1 odsto na 69,1 milijardu dolara i bio je ispod očekivanja tržišta od 70,7 milijardi dolara. Ne računajući kratak period nakon izbijanja pandemije, ovo je najsporija stopa rasta kompanija od 2013. godine.
Prihod reklama na YouTube-u pao je dva odsto na 7,07 milijardi dolara, dok su analitičari očekivali rast od tri procenta. Ukupan prihod od reklamiranja dostigao je 54,48 milijardi dolara što je bilo neznatno više u odnosu na prethodnu godinu.
Svetla tačka bili su prihodi od cloud usluga koji su porasli 38 odsto na 6,9 milijardi dolara, iznad konsenzusa od 6,69 milijardi dolara, ali je operativni gubitak produbljen sa 644 miliona na 699 miliona dolara.
Prilagođena dobit po akciji (EPS) u kvartalu pala je 24,3 odsto na 1,06 dolara i bila je ispod očekivanja tržišta od 1,25 dolara.
Akcije kompanije pale su u produženom trgovanju skoro šest odsto na 99 dolara, dok u tekućoj goidni beleže minus od 31,6 odsto.
Izvor: Bloomberg, CNBC, Momentum