Najveća svetska ‘streaming’ kompanija, Netflix, zabeležila je iznenađujući pad broja pretplatnika u prvom tromesečju što je akcije ove kompanije oborilo na najniži nivo u više od četiri godine.
Netflix je u periodu januar-mart zabeležio pad broja pretplanika od 200 hiljada, što je bilo značajno ispod projekcija uprave od 2,5 miliona novih pretplatnika. Ovaj rezultat delimično je poremećen suspenzijom usluga u Rusiji koja je odnela oko 700 hiljada korisnika. Ostali segmenti takođe su zakazali sa rastom, dok je jedina svetla tačka bio azijsko-pacifički segment koji je doprineo sa 1,09 miliona novih pretplatnika.
Kompanija je u više slučajeva navela kako nema problema sa deljenjem lozinki i godinama izbegavala uvođenje reklama tokom emitovanja sadržaja, dok je tokom ovog kvartala baš to navedeno kao glavni problem u poslovanju.
Prihodi Netflix-a u periodu porasli su 9,9 odsto na 7,87 milijardi dolara, što je takođe bilo ispod projekcija analitičara od 7,94 milijarde dolara. Sa druge strane, dobit po akciji (EPS) dostigla je 3,53 dolara (pad od 5,9 odsto), što je bilo znatno iznad konsenzusa od 2,91 dolar.
Operativni novčani tok (OCF) i slobodan novčani tok nadmašili su prošlogodišnje rezultate sa 923 miliona dolara i 802 miliona dolara, respektivno. Značajan negativan uticaj na novčani tok imale su akvizicije kompanije koja se bavi vizuelnim efektima Scanline VFX i studija za igrice Boss Fight Entertainment u ukupnoj vrednosti od 125 miliona dolara.
Projektovani prihodi za naredni kvartal bili su ispod konsenzusa od 8,22 milijarde dolara na 8,05 milijardi dolara, dok uprava za dobit po akciji očekuje tri dolara, ispod očekivanja od 3,04 dolara. Kompanija u narednom kvartalu očekuje pad broja pretplatnika od dva miliona, dok je konsenzus bio na 2,43 miliona dodatih korisnika.
Akcija je doživela značajnu korekciju u trgovanju od preko 35 procenata na 226,2 dolara.
Izvor: Seeking Alpha, Momentum