Kinesko tržište putničkih automobila palo je u novembru po prvi put u poslednjih šest meseci i očekuje se da bi naredne godine moglo da doživi stagnaciju, saopšilo je Kinesko udruženje putničkih automobila.
Prodaja tokom novembra pala je 9,5 odsto na godišnjem nivou na 1,67 miliona i predstavlja prvo smanjenje prodaje od maja.
Zvaničnici ove asocijacije navode da je novembarska prodaja bila gora nego što se očekivalo, te da aktuelni trend nije zabeležen još od vremena svetske finansijske krize, 2008. godine.
S obzirom da se zemlja nalazi na putu značajnih promena na polju nulte covid politike, ova asocijacija očekuje da prodaja putničkih vozila dostigne 20,6 miliona u 2023. godini što je identično ovogodišnjem nivou i iznad pojedinih tržišnih prognoza.
Kada su u pitanju e-vozila, na kineskom tržištu u novembru prodato je 598 hiljada jedinica, a američki Tesla je držao udeo od oko 10,5 odsto u odnosu na 8,4 odsto u oktobru i 3,1 odsto u istom mesecu prošle godine.
Tesla je u novembru isporučio više od 100 hiljada vozila proizvedenih u Kini, a samo na tom tržištu prodaja je dostigla 62,5 hiljada vozila.
Novembarske isporuke ovog proizvođača bile su veće za 40 odsto u odnosu na oktobar odnosno 63 odsto više u odnosu na isti mesec prošle godine.
Početkom meseca neimenovani izvori iz kompanije su preneli da Tesla namerava da smanji proizvodnju u fabrici u Šangaju za oko 20 procenata u odnosu na puni kapacitet, što je nivo na kojem je kompanija funkcionisala tokom oktobra i novembra.
Izvor: Reuters, Momentum