Prodaja automobila nemačkog proizvođača Mercedes-Benz pala je u trećem kvartala pre svega usled lošijeg rezultata na tržištima SAD i Kine usled promena modela i nedostatka delova, saopštila je kompanija.
Prodaja u periodu od jula do septembra pala je četiri odsto na 510.600 vozila, ali je od početka godine i dalje veća za dva odsto, što je u liniji očekivanja kompanije da na godišnjem nivou ponovi rezultat iz 2022. godine.
Mercedes-Benz objavljuje veleprodajne podatke, koji reflektuju isporuke trećoj strani kao što su dileri, dok konkurentni poput BMW-a objavljuju malorpodajne podatke.
Mercedes je u trećem tromesečju zabeležio rast prodaje na evropskom tržištu od 12 odsto, prodaja u KIni je pala za 12 odsto, dok je na teritoriji SAD bila niža za 15 procenata.
Akcije Mercedesa na današnjem trgovanju beleže rast od dva odsto, dok su od početka godine u plusu od oko pet procenata.
Izvor: Reuters, Momentum