Nemački proizvođač automobila, BMW, saopštio je da je u drugom tromesečju zabeležio pad prodaje automobila od 1,3 odsto na 618.826 vozila.

Na ključnom kineskom tržištu, kompanija je prodala 188.495 vozila što je pad od 4,7 odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Prodaja na nacionalnom tržištu pala je 11,5 odsto na 68.351 jedinicu, dok je prodaja na tržištu SAD porasla 1,7 odsto na 97.135 jedinica.

Prodaja e-vozila skočila je 22,2 odsto na 107.933 jedinice, tako što je atraktivni proizvodni portfolio neutralisao negativne trendove na tržištu.

Ovaj rezultat u priličnom je kontrastu sa podacima Mercedesa koji je preko veleprodajnih kanala prodao 45.800 e-vozila što je pad od 25 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Ukupna prodaja automobila u Mercedes-Benz auto diviziji pala je četiri odsto na 496.700 jedinica.

Audi je zabeležio sličan rezultat prošloj godini kada je u pitanju prodaja e-vozila (oko 41 hiljada jedinica), dok je Volkswagen saopštio da je prodaje e-vozila na tržištima Evrope i SAD pala 15 odsto u prvoj polovini godine. Tražnja je u isto vreme u Kini bila veća za 45 procenata.

Akcije BMW-a skočile su na današnjem trgovanju 2,1 odsto na 89,5 evra, dok su od početka godine u minusu od oko 11 procenata.

Izvor: Reuters, Bloomberg, Momentum