Slabija tražnja i jaka konkurencija u Kini pogodili su prodaju nemačkih proizvođača automobila, BMW i Mercedes, u trećem kvartalu pokazuju podaci o prodaji ovih kompanija.
Nemački automobilski sektor se suočava sa višestrukim problemima, od visokih troškova proizvodnje i tranzicije ka elektrifikaciji do pada tražnje i rastuće konkurencije iz Kine.
Problemi su najbolje ilustrovani nedavno nakon što je Volkswagen u cilju smanjenja troškova najavio da razmatra po prvi put zatvaranje fabrika na nacionalnom tržištu.
Prodaja BMW-a u periodu jul-septembar pala je 13 odsto, dok je Mercedes registrovao pad od tri procenta.
Potražnja u Kini, koja predstavlja najveće svetsko tržište automobila, pod uticajem je slabljenja ekonomije, dok se strani proizvođači automobila suočavaju sa oštrom konkurencijom lokalnih proizvođača koji nude jeftinije modele, posebno e-vozila.
Prodaja BMW-a u Kini pala je za trećinu, dok je Mercedesova pala za 13 odsto.
Mercedes je zabeležio oštar pad prodaje e-vozila na globalnom tržištu od 31 odsto, dok je BMW u istom segmentu registrovao rast od 10 procenata.
Evropska unija je nedavno usvojila visoke carine na e-vozila kineske proizvodnje, pozivajući se na koristi koje imaju od nepravednih državnih subvencija. Kineska administracija poriče ove navode i preti recipročnim merama, dok su nemački proizvođači automobila, koji ostvaruju oko trećinu svog profita u Kini, izrazili zabrinutost i pozvali na dodatne razgovore.
Nemački proizvođači automobila listom su smanjili poslovne izglede u tekućoj godini, navodeći kao glavni razlog usporeno kinesko tržište, dok je BMW imao i probleme sa kočionim sistemom koji isporučuje Continental.
Akcije BMW-a u tekućoj godini beleže pad od oko 23 odsto, Mercedes je oslabio oko devet procenata, dok je indeks evropske auto-industrije u minusu oko 13 odsto.
Izvor: Reuters, Momentum