Nemački proizvođač sportske opreme, Adidas, objavio je poslovne rezultate za prvi kvartal iznad očekivanja tržišta, dok su smanjeni poslovni izgledi za ostatak godine usled karantina u Kini i velikog pada prodaje na ovom značajnom tržištu.
Adidas je zabeležio pad operativnog profita stopom od 38 odsto na 437 miliona evra, što je bilo iznad konsenzusa od 394 miliona EUR, dok je prihod bio neznatno iznad očekivanja od 5,22 milijarde evra na 5,30 milijarde evra. Pad neto dobiti od 38 odsto na 310 miliona bio je prouzrokovan većim operativnim troškovima kao što su reklamiranje (rast od 19 odsto) i jednokratnim investicijama u kanale direktne i online prodaje (rast od sedam odsto).
Kompanija je zabeležila kombinovani rezultat po tržištima, a rast prihoda predvodili su EMEA region i severnoameričko tržište sa 9,3 i 21,2 odsto, respektivno, dok su Kina i azijsko-pacifičko tržište pali 28,4 odnosno 16 odsto. Kao rezultat nulte politike covid-a u Kini i uvođenja karantina privremeno je zatvoreno više od 60 prodavnica samo u Šangaju i uprava očekuje ovu vrstu pritiska i u narednom kvartalu, dok se oporavak lanaca snabdevanja ne očekuje ni na nivou cele godine.
Uprkos optimističnim očekivanjima uprave za razvoj na zapadnim tržištima, revidirane su projekcije rasta prihoda na donji kraj raspona 11–13 odsto i neto dobiti na donji kraj raspona 1,8-1,9 milijardi evra. Značajnije su korigovana očekivanja za operativnu marginu sa 10,5-11,0 odsto na 9,4 odsto i bruto marginu sa 51,5-52 odsto na 50,7 odsto.
Izvor: Momentum