Američki proizvođač gaziranih napitaka i grickalica, PepsiCo, objavio je mešovite kvartalne rezultate poslovanja s obzirom da su kontinuirano povećanja cena i konkurencija od jeftnijih brendova usporili prodaju, posebno na najznačajnijem američkom tržištu.

PepsiCo je u periodu april-jun zabeležio rast prihoda od 0,8 odsto na 22,5 milijardi dolara, što je bilo neznatno ispod konsenzusa od 22,57 milijardi dolara.

Rast organskih prihoda, koji je prilagođen za kursne razlike i uticaj preuzimanja, iznosio je 1,9 odsto, nakon što je pad organskog obima prodaje iznosio tri odsto, što je osmi kvartal zaredom kako količinski pada prodaja. Ovaj pad neutralisan je rastom cena od pet procenata, što je identično stopi iz prvog tromesečja. Prethodno je kompanija vezala osam kvartala sa dvocifrenim stopama povećanja cena.

Uprava kompanije je saopštila su u mnogim kategorijama proizvoda, kao što su grickalice, zabeleženo slabljenje tražnje i potrošači postaju sve više oprezni u pogledu odabira brendova, paketa i kanala prodaje.

Rast organskih prihoda nastavio usporavanje

Izvor: PepsiCo

Divizija Frito-Lay, koja prodaje grickalice i činila je prošle godine 27 odsto prihoda kompanije i severnoamerička divizija gaziranih napitaka (30 odsto prodaje) faktički su stagnirali u kvartalu sa padom prihoda od pola procenta odnosno rastom od jedan odsto, respektivno.

Kada je u pitanju profitabilnost, efekat nastavka rasta cene i popuštanja troškova, omogućio je kompaniji da ostvari prilagođenu dobit po akciji od 2,28 dolara, što je bilo znatno iznad konsenzusa od 2,16 dolara.

Uprava kompanije je oprezna u pogledu očekivanja za fiskalnu 2024. godinu najavivši rast organskih prihoda od oko četiri odsto u odnosu na prethodnu prognozu „najmanje četiri procenta“ (konsenzus 3,0 odsto). Potvrđena su očekivanja u pogledu rasta baznog EPS-a mimo kursnih razlika od najmanje osam odsto (konsenzus 7,0 odsto).

Akcije kompanije na početku trgovanja beleže pad od oko dva odsto na 160,5 dolara, nakon što su oslabile od početka godine nepuna četiri procenta.

Izvor: Reuters, PepsiCo, Momentum