Američki proizvođač napitaka i grickalica, PepsiCo, objavio je kvartalne rezultate poslovanja iznad očekivanja i poboljšao prognozu za tekuću godinu, sugerišući da su potrošači i dalje spremni da plaćaju više cene za pića i grickalice.
Kompanija je u periodu april-jun zabeležila rast prihoda od 10,3 odsto na 22,32 milijarde dolara, što je bilo iznad konsenzusa od 21,73 milijarde dolara.
Organski prihodi porasli su u kvartalu 13 odsto, iznad konsenzusa rasta od 10 procenata. Obim prodaje u segmentu hrane pao je za tri odsto, dok su napici oslabili jedan odsto.
Prosečne cene proizvoda u kvartalu porasle su 15 odsto, što je jednako povećanju cena za inpute kompanije poput poljoprivrednih roba kao što su kukuruz, pšenica i šećer.
Rast cena vodio snažnom rastu organskih prihoda u poslednje dve godine
Kada je u pitanju ponašanje potrošača, iz kompanije su poručili da iako platežno manje sposobni kupci optimizuju svoje lične budžete, i dalje glavnina potrošača ostaje verna svojim brendovima.
Regionalno posmatrano, najveći rast su zabeležili južnoameričko tržište (19 odsto), te region Afrike, Bliskog istoka i južne Azije sa stopom od 18 odsto.
Ogranska prodaja u severnoameričkoj jedinici za napitke, koja predstavlja ključni segment poslovanja kompanije, porasla je 10 odsto, dok je segment proizvodnje grickalica na severnoameričkom tržištu, Frito-Lay, rastao stopom od 14 odsto.
Osnovna dobit po akciji (EPS) pala je u drugom tromesečju 17 odsto na 2,09 dolara, ali je bila znatno iznad konsenzusa od 1,97 dolara.
Uprava je ponovo povećala poslovna očekivanja za tekuću godinu, te sada vidi organski rast od 10 procenata u odnosu na dosadašnju prognozu od osam odsto. Rast EPS-a mimo kursnih razlika očekuje se stopom od 12 odsto (prethodno devet odsto), a osnovni EPS se očekuje na 7,47 dolara po akciji u odnosu na prethodnu prognozu od 7,27 dolara, što predstavlja očekivano povećanje rasta sa sedam na 10 procenata.
Kompanije iz ove branše nedavno su došle pod lupu javnosti nakon što je Svetska zdravstvena organizacija veštački zaslađivač aspartam, koji se naveliko koristi u industriji hrane i pića, klasifikovala kao „potencijalno kancerogen“, dok to još uvek nije uradila američka Agencija za hranu i lekove (FDA). PepsiCo je naveo da zasad nema planove da menja proizvodni porfolio i da aspartam koristi u nekoliko proizvoda.
Akcije kompanije porasle su na jučerašnjem trgovanju 2,4 odsto na 187,5 dolara, dok od početka godine beleže skroman rast od 3,8 odsto.
Izvor: Bloomberg, PepsiCo, Momentum