Američki proizvođač napitaka i grickalica, PepsiCo, objavio je kvartalne rezultate poslovanja iznad očekivanja i povećao prognozu za čitavu godinu, nakon što su više cene proizvoda neutralisale rastuće troškove.
Prihodi u prvom tromesečju porasli su 10,2 odsto na 17,85 milijardi dolara, što je bilo iznad konsenzusa od 17,27 milijardi dolara.
Ovaj rast došao je kao posledica povećanih cena od 16 odsto, dok je obim organske prodaje pao dva procenta (pad prodaje u segmentu hrane od tri odsto i rast prodaje napitaka od jedan odsto).
Stopa rasta organskih prihoda, koja ne uključuje preuzete i prodate delove biznisa, te kursne razlike, iznosila je 14,3 odsto.
Kompanija je najavila da planira povećanje cena na pojedim tržištima sa visokom inflacijom, premda je ranije tokom godine saopštila da će pauzirati sa rastom cena.
PepsiCo nastavio rast prihoda usled većih cena proizvoda (u mlrd USD)
Ogranska prodaja u severnoameričkoj jedinici za napitke, koja predstavlja ključni segment poslovanja kompanije, skočila je 12 procenata, dok je na evropskom tržištu registrovan rast od 14 procenata.
Segment proizvodnje grickalica na severnoameričkom tržištu, Frito-Lay, zabeležio je rast organske prodaje od 16 procenata, podržan rastom tržišnog udela i dvocifrenim stopama rasta prihoda u ključnim brendovima kao što su su Lay’s, Doritos i Cheetos.
Osnovna prilagođena dobit po akciji (EPS) iznosila je 1,50 dolara, što predstavlja rast mimo kursnih razlika od 18 odsto, i bolje od konsenzusa od 1,39 dolara.
Kompanija je najavila da u tekućoj godini očekuje rast organskih prihoda od osam odsto u odnosu na raniju prognozu od šest procenata.
Godišnja osnovna dobit po akciji sada se očekuje na 7,27 dolara po akciji u odnosu na prethodnu prognozu od 7,20 dolara, što predstavlja očekivano povećanje rasta sa šest na sedam procenata.
Akcije Pepsija skočile su sredinom trgovačkog dana preko dva odsto na 189,8 dolara, dok od početka godine beleže rast od oko pet odsto.
Izvor: Reuters, PepsiCo, Momentum