Američki proizvođač gaziranih napitaka i grickalica, PepsiCo, objavio je kvartalne rezultate poslovanja iznad očekivanja, a uprava kompanije je najavila konkretizaciju strategije koja bi trebalo da oporavi pre svega slabu američku prodaju.
Uprava kompanije je najavila da bi kao posledica tih komercijalnh aktivnosti „u narednih nekoliko kvartala“ organski prihodi kompanije mogli da dostignu donji kraj dugoročnog targeta rasta od 4-6 odsto.
Prihod u kvartalu porastao je 1,0 odsto na 22,7 milijardi dolara i bio je iznad konsenzusa od 22,3 milijarde dolara. Organski prihod kompanije koji isključuje preuzimanja, prodaju imovine i kursne razlike porastao je 2,1 odsto.
PepsiCo – kretanje akcija u odnosu na glavnog rivala Coca-Colu

Izvor: SeekingAlpha
Ovaj rast došao je uprkos slabijoj tražnji za proizvodima kompanije generalno – naturalna prodaja pala je 1,5 odsto usled smanjene prodaje segmenta hrane i grickalica, dok se segment napitaka zadržao na prošlogodišnjem nivou.
Pad je bio izražen naročito na najznačajnijem severnoameričkom tržištu pošto je segment napitaka naturalno pao dva odsto, a grikaclice i hrana jedan odsto. Kao deo strategije poboljšanja na ovom ključnom tržištu kompanija planira veći fokus na ponudu multikulturalnih i proteinskih proizvoda, a takođe radi na obezbeđivanju bolje dostupnosti proizvoda u prodavnicama i njihovog plasmana.
Uprava kompanije pokušava i da popravi profitnu marginu pa su tokom kvartala zatvorena dva proizvodna pogona u segmentu proizvodnje hrane i grickalica. Takođe, kompanija nastoji da transport i logistiku učini efikasnijim, te da više integriše dva severnoamerička biznisa. Prilagođena dobit po akciji (EPS) u kvartalu dostigla je 2,12 dolara i bila je iznad konsenzusa od 2,03 dolara.
U tekućoj godini uprava kompanija je zadržala poslovna očekivanja koja je pre tri meseca revidirala u pogledu profita usled negativnog uticaja carina. I dalje se očekuje niska jednocifrena stopu rasta organskih prihoda i bazni EPS mimo kursnih razlika na nivou prošle godine. Bazni EPS se sada očekuje u minusu od 1,5 odsto u odnosu na raniji očekivani pad od 3,0 odsto naspram prošlogodišnjih 8,16 dolara.
Akcije kompanije oporavile su se po objavi rezultata 7,5 odsto na 145,4 dolara, dok su od početka godine u minusu oko četiri procenta. Akcijama se trenutno trguje na očekivanom PE raciju od 17,1x u odnosu na glavnog rivala Coca-Colu koji ima PE racio od 23,3x.
Izvor: CNBC, PepsiCo, Momentum